Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Ewa - 1 juni 2014 22:41

......något som klargjorde en del för mig. Det är lågintensiv träning t.ex promenader och joggning som fungerar bäst vid fettförbränning. Det är styrketräning som fungerar bäst för att få ökad muskelmassa. När du ökar din muskelmassa, så ökar du även fettförbränningen. Ju mer muskler desto bättre fettförbränning.


  

Av Ewa - 1 juni 2014 20:42

Igår lyssnade jag färdigt på "Fladdermusmannen" av Jo Nesbö och den var helt klart överskattad. Varför har de böckerna blivit så populära? Vad är det som är så speciellt med en norsk kriminalare med alkoholproblem? Det var Pontus Gårdinger som läste och han har en behaglig röst, men var inte någon bra uppläsare. Jag lyssnade färdigt på den av den enkla anledningen att jag hade fått för mig att Stefan Sauk läser de övriga böckerna om Harry Hole och då skulle kanske de böckerna bli bra, men där var jag ute och cyklade. Vad jag blev besviken när jag kom på det! Dubbla budskap: varför hoppas jag på en viss uppläsare när jag inte tyckte om handlingen? Inte vet jag! 


Jag kände ett stort behov av en ny ljudbok, men när jag tittade i min önskelista hos Muntligt, så hittade jag ingen som jag hade lust att lägga ut pengar på. Då gick jag in i vårt eget ljudboksbibliotek för att kolla om det, mot all förmodan, fanns någon som jag inte redan hade lyssnat på. Njae. Inte egentligen. Av någon anledning har Pär skaffat "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus, men han tror det var för att den var gratis genom DN. I brist på annat flyttade jag över den till mobilen och började lyssna. Klockan var nästan natt och jag orkade inte kolla upp handling eller uppläsare och det första intrycket var blä. Det måste nästan vara herr Lapidus själv som läser, tänkte jag för det finns ingen skådespelare som låter fullt så livlös (utom möjligen Helena Bergström). Jag fortsatte att lyssna idag och när han läste upp en dialog mellan en kvinna och en man, så hajade jag till. Hallå där! Den där rösten låter ju bekant. Det låter som Jonas Malmsjö. Sedan lade jag märke till rytm och tonfall och så ännu en dialog. Det måste vara Jonas Malmsjö. Nu har jag kollat upp det och det ÄR  Jonas Malmsjö och honom gillar jag! Då blev det genast en helt annan bok och jag började faktiskt om från början av den anledningen. Fast jag vet inte om jag gillar den ändå. När jag läste vad den handlade om, så är det en bok som jag aldrig skulle ha köpt själv, men det bevisar bara hur stor betydelse uppläsaren har. För mig i alla fall.




Av Ewa - 1 juni 2014 20:18

Mitt vanliga träningsschema med vilodag på torsdag och söndag har ju rubbats mest pga. ideliga vilodagar för att jag har varit utslagen av allergi, så nu får jag passa på när jag orkar och det blev idag. 75 minuter MBT-promenad. Det var helt ok, men med risk att bli tjatig, det är såååå mycket jobbigare med MBT-skorna. Och så fick jag ont i foten efteråt. Det har nötts ett hål på insidan av bakkappan på bägge skorna vilket jag försökte lösa med silvertejp, men idag fick jag skavsår och när jag kom hem såg jag att även silvertejpen hade nötts sönder. Jag ska byta ut tejpen mot ny, men det osar nya skor. Den närmaste butiken för min del ligger på Odengatan och visserligen har de en web-shop, men det funkar inte att köpa MBT utan att prova.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards