Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Ewa - 26 maj 2014 20:44

I morse var ena ögat igenklibbat. Jag sköljde med ljummet vatten och duttade Essex på de härjade hudytorna i ögonvrårna. Jag tog medicinerna och ögondropparna, men det tar ett tag innan medicinen kickar in. Det gör inte ont i ögonen som det gjorde när jag hade inflammationen, men det är fruktansvärt jobbigt med svedan och att inte palla dagsljuset. Jag hade faktiskt solglasögonen på mig när det var som värst. Sedan fick jag ett panikryck vid tanken på alla pollensmutsade ytor, stängde vart enda fönster och drog fram dammsugaren, satte på borstmunstycket som jag duschade lätt med vatten och så gick jag från rum till rum och dammsög fönsterbänkar och större ytor. Jag sov 1 timme i soffan. 


Efter middagen fick jag pollenpanik igen. Som igår. Igår tog jag en Oxascand och jag upplevde en lindring. Den tiden jag använde Theralendroppar, så utnyttjade jag dem vid några såna här allergitillfällen. När klådan blir ohanterlig får jag ångest av att inte kunna göra det jag helst skulle vilja nämligen att plocka ut ögonen och lägga dem i kylen, men när jag dämpar ångesten dämpas även klådan. Därför har jag tagit en Oxascand även idag och jag tänker göra det varje gång det blir så här överjävligt. Allt är värt ett försök.


Är det någon som känner till Lypo-C? Jag läste en artikel om det i Må Bra för flera månader sedan. Kvinnan hade velat ha något mot överväldigande trötthet och fått nys om Lypo-C. Hon blev piggare, men en oväntad positiv biverkning var att hennes psoriasisfläckar försvann och det är det jag är ute efter. Jag har provat Mildison Lipid som är en kortisonsalva, men det blev inte bättre. Jag har provat ansiktsvatten, ansiktsmasker och skrubbar som har gett tillfällig bättring. Jag har provat hudvårdsprogram med rengöring, ansiktsvatten och återfuktande krämer för både natt och dag utan önskvärt resultat. Just nu använder jag Dermalogicas produkter (ett provpaket som ska räcka en månad) och jag tycker om ansiktsvattnet i sprayform och ansiktsmasken, men det känns inte som att de torra områdena försvinner. Jag använder dessutom Ceridal som är en psoriasiskräm. Den är tjock, fet på gränsen till hård och den ger tillfällig lindring, men inte över hela pannan och jag tycker inte om den. Vad fan ska jag göra?? Nu ska jag prova Lypo-C och så ska jag återgå till Essex nu när jag äntligen har fått tag i den igen. Allt är värt ett försök så länge jag inte mår sämre av det! Det är på sätt och vis en lättnad att Dermalogica inte fungerar för de kostar löjligt mycket.


  


PS. Lypo-C smakar.......död & pina.

Av Ewa - 26 maj 2014 09:38

.......som inföll igår så hade jag en kompis vars sambo och även pappa till hennes barn svarade att "Hon är inte min mamma" när man frågade hur han hade firat min kompis på mors dag. Det är mer än 20 år sedan, men det tanklösa svaret spökar fortfarande för mig. Min kompis hade lett ursäktande medan jag och Pär hade gapat om att hon ju är mamma till hans barn! Den älskade dotter som han inte skulle ha haft utan min kompis. När Pär kom hem från Sandön igår kväll påpekade jag att jag inte hade fått något grattis från honom (men från Elin) och då replikerade han med just "Du är inte min mamma". Jag ska komma ihåg det när blinkningar och antydningar om fars dag kommer i november. "Vadå, du är inte min pappa!"


För 5 år sedan skrev jag, i mitt tycke, ett bra inlägg angående mors dag och de åsikterna står jag fortfarande för. Vi har väl slutligen enats om att inte fira någon av dagarna, men ett grattis är aldrig fel. 


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards