Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Ewa - 19 maj 2014 20:05

Är det möjligt att göra en tandhygienist nöjd? Är det så konstigt att människor väljer bort tandläkaren när de inte har obegränsat med pengar? Idag betalade jag 1280 kr (som hade kunnat betala för en jädrans massa filmer eller böcker eller kläder i stället)för att bli förhörd om 1) jag borstar tänderna 2 gånger om dagen och 2) hur ofta jag använder  tandtråd och mellanrumsborste. Hon frågade faktiskt inte om jag sköljer med fluor. Ska jag ringa och tala om att jag gör det? Förra gången jag vågade mig till tandhygienisten, för drygt 2 år sedan, så hade jag väldigt mycket tandsten och fick dessutom höra att jag riskerade tandlossning om jag inte var tuffare mot bakterierna.    Senare samma år fick jag däremot beröm av tandkläkaren för att mina tandköttsfickor var hälsosamt grunda och för min flitiga användning av tandtråd för det märktes minsann. Pilutta dig, dumma tandygienist! I år hade jag betydligt mindre tandsten och ingen plack, men tror ni att den dumma tandhygienisten sade något om det? Nää då! I stället fick jag tips om produkter som ska minska min muntorrhet (som har med mediciner att göra) och att det kan bli ännu bättre till nästa gång. Meh! Jag tänker prova de där prylarna mot muntorrhet för jag har problem med det och det har inte blivit bättre av att jag började använde bettskenan som känns så fläskig att jag alltid sover med öppen mun eftersom det skulle innebära en fysisk anspänning att bita ihop om den hela natten. Dagens misshandel av min munhåla tog nästan 1 timme och visserligen kan jag känna att tandstenen är borta, men tandköttet är ömt på flera ställen trots att hon sprayade med bedövande xylocain som smakade banan. Dumma tandhygienist! För att svara på de 2 frågorna i början: Nej, det är inte möjligt att göra en tandhygienist nöjd så vida man inte är en amerikansk skådis respektive Duh!


På hemvägen blev jag fullkomligen genomdränkt av regn. Jag vet inte om jag någonsin har varit så blöt utan att ha stått i duschen.På ditvägen kom det en yttepyttedroppe var hundrade meter och vid ett tillfälle fick jag solen i ögonen. Inget överhängande hot för att jag skulle ha tagit med mig paraflaxen, men när jag kom ut från tandkläkaren, så vräkte regnet ned.    Skuldrorna blev blöta först. Sedan ärmsluten. Efter det kände jag hur vattnet trängde in genom de sprickor som jag visste fanns framme vid tårna på skorna. Nederkanten på jeansen blev blöta och vätan spred sig upp över benen och hann upp över knäna innan jag kommit hem. Fötterna fick ett fotbad i skorna. Vätan hade trängt igenom hela framsidan av jackan, genom tröjan in på underkläderna. Det var ett fasligt droppande och tjippande. Så fort jag kommit in tog jag av mig allt utom trosorna som faktiskt var torra och bara släppte allt på golvet där jag stod innan jag tog på mig badrocken för att få torka. Jag var faktiskt tvungen att centrifugera alla kläder innan jag hängde dem på tork och jackan fick jag tumla eftersom jag behövde den senare. Tröjan är nästan torr nu, men skorna står kvar med en halv rulle hushållspapper instoppad som förhoppningsvis suger upp det blöta. 

Essex hudlotion - världens bästa hudlotion för en torris som jag (utom tidigare idag vill säga för då var jag motsatsen till torr....). Jag har varit på jakt efter den sedan slutet av sommaren, men den är fortfarande "tillfälligt slut". Hur är det möjligt? Och hur är det möjligt att den är "tillfälligt slut" hos Apoteket.se när den inte är det hos Apotea.se? JAG HITTADE ESSEX PÅ APOTEA.SE Jag fick tips om en hudkräm för psoriasis som finns hos just Apotea och kollade upp den och efter det tog jag en rövare och skrev in "Essex" i sökfältet. Bingo! Jag var så rackarns snabb med att beställa en flaska att jag måste ha slagit nytt rekord. Idag kom den i brevlådan och gissa vem som kommer att smörja in sig från topp till tå efter nästa dusch? Moi! Idag var jag hos Apotea igen eftersom Apoteket bara hade den ena av bort-med-muntorrhets-grejjerna och då slängde jag i en tub av den däringa psoriasiskrämen oxå.

    



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards