Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Ewa - 12 maj 2014 17:43

.....hur lång tid det tar för magsäcken att börja dra ihop sig till följd av att man äter mindre mat? När ska jag slippa dessa vidriga hungerdagar?!


  

Av Ewa - 12 maj 2014 17:30

......började de missprydande valaffischerna dyka upp igen, de syntes på långt håll och jag kved inombords: "Inte redan!" och då tänkte jag på riksdagsvalet. När jag kom närmare såg jag att det gällde EU-valet. "Jaså, det gäller inte mig." avgjorde jag. Sedan inleddes en diskussion hemma som gav jag mig väldigt tydliga déja vu-känslor.


"Hur tänker du rösta i EU-valet?"

"Jag tänker inte rösta alls."

"Det är klart att du ska rösta!"

"Varför det? Jag tycker ändå att EU är skit."

Ping!

Déja vu.

"Jag känner ingen den här diskussionen och förra gången slutade den med att vi kom fram till att jag naturligtvis skulle rösta på ett EU-kritiskt parti."

"Exakt!"


Så idag släpade jag min fortsatt motsträviga kropp till biografen Murgrönan i Salems centrum där jag mötte Pär och där vi poströstade. Det EU-kritiska vänsterpartiet fick min röst. Nu vilar jag mitt röstande till september och då jävlar.......


   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards