Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Ewa - 9 maj 2014 20:44

Bedragarna blir allt bedrägligare i jakten på snabba pengar och de är påhittiga. För vilken gång i ordningen har Skattekontoret utnyttjats i bedrägerimäjl? Det är dax igen och min första reaktion är "Tänk efter!!". Till och med Elin vet (och då syftar jag på att hon är relativt ny här i Den Stora Läskiga Vuxenvärlden) att när man deklarerar och får tillbaka på skatten, så kan man välja mellan att få in pengarna på ett föranmält konto eller som en utbetlningsavi. Dessutom får man veta det antingen genom att gå in på Skattekontorets hemsida eller genom att titta i den blankett som följer med deklarationen. Av vilken anledning skulle Skattekontoret mäjla kreti och pleti om att det finns pengar att hämta bara de får kreditkortsnumret??! Tänk efter!! Svensken blir bara dummare och dummare.


  

Av Ewa - 9 maj 2014 17:29

Jag har läst ett par böcker av Marian Keyes, men det är många år sedan och när jag har läst baksidestexterna på de hon skriver nu för tiden, så tycker jag att de verkar flamsiga och fåniga. Det är ju en himla tur att man har rätt att ändra sig! Jag lyssnar på "En förtjusande man" med Rachel Mohlin som uppläsare och det är underhållning på hög nivå. Den är fyndig och vitsig, skruvad och knäpp utan att bli flamsig eller fånig och jag har lett för mig själv många gånger och jag har skrattat högt flera gånger. Ibland blir det helt rätt! Jag behövde den här sortens bok efter för många kriminalromaner på raken och jag vill att den ska vara ännu längre än de 26 timmar som den redan är (jag har bara 11 timmar kvar). Rachel Mohlin är ny för mig på uppläsarfronten och hon är skicklig. Det är till stor del hennes förtjänst att boken är rolig för jag vet inte om jag hade uppskattat den lika mycket om jag själv hade läst den. Jag har inte sett särskilt mycket med Rachel Mohlin mer än såpan "Vänner och fiender" och komediserien "Kvarteret Skatan", men på något sätt har hon gjort ett avtryck för jag har aldrig haft problem med att komma ihåg vem hon är när jag har hört hennes namn.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards