Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Ewa - 6 maj 2014 21:26

Jag kommer helt enkelt inte upp ur sängen på morgonen. Jag är så fruktansvärt trött! Jag bara somnar om och somnar om och somnar om. Vid 11-tiden brukar jag tvinga upp mig själv mest beroende på att det närmar sig matdax för marsvinen och de håller koll på det, tro mig. Det räcker med att jag börjar röra på mig inne i sovrummet för att de ska börja tjoa och de håller på tills jag dyker upp och då intensifieras tjoandet. Det är inget "Morrnmattevadkulattsedig" utan ett ärligt framfört "Geossmatförbövelenvisvältersnartihjäl". De har en dramatisk ådra, de små liven. 


Det blir inga promenader dels för att jag inte kommer upp ur sängen och dels för att varje gång jag har varit ute t.ex igår när vi handlade, så blir ögonen extra irriterade och det hjälper inte med vare sig svalt väder eller solglasögon. Jävla pollensäsong!!! Det blir ingen gummi-träning heller. Avsikterna fanns idag, men kroppen ville inte. Nixpix. Just idag är vänster öga besvärligare än vanligt och det ger mig obehagliga flash-backs från när jag hade regnbågshinne-inflammationen i november.

Kommer ni ihåg? 

Bilden föreställer inte mitt öga, 

men den är heller inte från en skräckfilm.

 

 

De torra partierna i ansiktet förblir torra trots investeringen i rengöring och krämer. När jag låter fingertopparna vandra över ansiktet, så känner jag att de mjuka, lena partierna snart är i numerärt underläge. Tinningarna och kindernas övre del är fortfarande lena och även näsan och överläppen. Hela pannan, hela hakan, käkbenen och nedre delen av kinderna leker öken. Jag börjar se framför mig hur hela ansiktet är så torrt att jag kan fila naglarna mot huden. Jag har surfat runt efter dermatologer och det finns möjlighet att få komma utan remiss, men först vill jag prova Hudvårdsbutiken. Jag mäjlade deras hudvårdsexperten och fick en jäkla massa länkar till deras produkter av märket Dermalogica, men hon skrev att hon skickar prover med posten. Tur det för Dermalogica är inte billigt...... 

  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards