Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Ewa - 1 maj 2014 17:51

......det viktigaste och det är viktigast tack vare att det är så positivt. Månadsvägningen visade att jag har gått ned 2,1 kg till 102,5! TVÅKOMMAETT KILO! Minskningen är lika obegriplig som den förra månadens ökning för jag har inte gjort några ändringar i kosten och träningen kom igång igen helt nyligen, men det är en MINSKNING och resten struntar jag i.



Av Ewa - 1 maj 2014 11:33

Jag var uppe klockan 5 och utfodrade fyrbeningarna och det är himla trevligt att det råder fullt dagsljus då. Jag hade bråttom tillbaka till sängen, men gläntade ändå på rullgardinen och fick se att det "....snöar, nej se det snöar, det var väl roligt, hurra!" och ett ensamt rådjur inne på gården. Sova mer! Men så blev det inte. När klockan närmade det sig 6, så insåg jag att jag hade ett val. Antingen kunde jag ligga kvar tills jag somnade och sedan vakna ännu tröttare lagom tills att fyrbeningarna skulle ha mat igen eller så kunde jag stiga upp, göra en kanna te och umgås med familjen Ewing och vem vet, kanske promenera. Jag valde att stiga upp -   - men först lade jag några omgångar med patiens i mobilen.


Medan JR jävlades med alla utom sin mamma och åkte på en och annan snyting tillbaka, så drack jag te och sneglade ut på det tilltagande snöfallet. Det stämde med SMHI-appens förutsägelse och då förutsatte jag att det skulle sluta snöa lagom till jag tänkte promenera vilket det faktiskt gjorde. Nu hamnade jag i valet och kvalet igen: flera lager under sommarjackan plus halsduk och handskar eller vinterjackan. Det var vara 3 grader, så det blev den vind- och vattentäta vinterjackan OCH vinterskorna. Det finns 3 uttryck som de vuxna envisades med att slå mig i huv'et med när jag var liten. "Svordomar tyder på ett dåligt ordförråd" och "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" samt "Klä dig efter termometern och inte efter årstiden". Nu när jag själv är vuxen och vis, så håller jag med om allt det där, så därför drog jag fram vinterjackan från garderoben där jag trodde att den skulle få hänga tills åtminstone oktober och vinterskorna som, även dem hade hunnit stuvas undan. Klockan var halv 10 när jag gav mig av. Det var tvärmulet och småregnigt och nordanvindarna cirkulerade, så att de ena stunden knuffade på bakifrån för att i nästa stund komma från sidan med sådan fart att jag vacklade till och som avslutning komma rakt framifrån och göra att jag fick gå framåtböjd. Jag gick runt Flaten och mötte bara 1 modig dam som joggade och en trio som promenerade i rask takt. Jag såg 4 hundägare oxå, men de är ju tvungna att gå ut, så de räknades inte på samma sätt. De bilburna hade ingen betydelse alls. Fegisar! Efter 75 minuter var jag lagom utvädrad och vid det laget hade molntäcket spruckit upp och solen kommit fram. Det var skönt att komma ut och säga vad man vill om vädermässiga bakslag, men det är himla skönt för pollenkänsliga ögon!

 

"Hard out here" med Lily Allen har jag haft i mobilen ett bra tag och än har jag inte tröttnat. Den har en tänkvärd text. Lyssna!


"Sometimes it's hard to find the words to say

I go ahead and say them anyway

Forget your balls and grow a pair of tits

It's hard out here for a bitch"


Mot slutet av promenaden kom "Love runs out" med Coldplay som jag inte har hört så många gånger än och jäklar vicken kick jag fick av den! Den ska jag ha till uppvärmningen för gummibandsträningen.


  




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards