Alla inlägg den 29 april 2014

Av Ewa - 29 april 2014 20:43

Jag läser Stephen Kings bok "Att skriva" och den är så bra och jag håller med alla dem som säger att den förmodligen är den bästa boken i ämnet! 


"Du måste läsa vitt och brett och hela tiden revidera och åter revidera ditt eget arbete under tiden. Det är svårt för mig att tro att människor som läst väldigt lite (eller inte alls i somliga fall) skulle få för sig att skriva och förvänta sig att andra tycker om det de skrev, men jag vet att så faktiskt är fallet. ----- Om du inte har tid att läsa, så har du inte tid (eller rätt verktyg) att skriva. Så enkelt är det."


Så enkelt är det!


Elin blev förvånad över att Stephen King hade skrivit om att skriva och utbrast: "Om du läser den här, så kommer du att skriva lika bra som Stephen King!". Min alldeles egna supporter.


  

Av Ewa - 29 april 2014 20:34

Jag hatar att vakna av att jag mår illa. 

Jag avskyr att vakna och upptäcka att jag har försovit mig.

Jag gillar inte att vakna klockan 5 av att ögonen kliar för det betyder att det blir en jävlig pollendag.

Så var det igår och när jag försökte öppna ögonen, så var de lätt ihopklibbade.

Jag bor i ett skymningsland med rullgardinerna nere för att skona ögonen.

Idag har det varit svalare och mulet och på kvällen regnade det och det känns lindrande på samma sätt som när man sköljer sitt hettande ansikte i kallt vatten.

Kampen mot allergin tar på krafterna och jag sover nästan 12 timmar om dygnet.


  


Av Ewa - 29 april 2014 20:26

I himlen finns gräddiga såser och jag har varit i himlen idag. På Konsum hittade jag - äntligen! - den färdiga såsen från Jensens där man tillsätter mycket grädde och sedan värmer. Det var en tomatsås som blev så där himmelskt krämig och med lite sting i eftersmaken. Vi hade den till stekt fläskkotlett (som var överraskande fin med tanke på att det var Coops) och sallad. LCHF när det är som bäst!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards