Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Skrivövning 3 och 4

Av Ewa - 2 april 2014 22:19

En bild på en väldigt vacker ask.

 

Vad kan tänkas finnas inuti?

En 5 minutersövning.



”Hemliga asken”

När man lyfter locket på asken och sticker ned handen, så kan man inte känna någon botten. Om man tar en ficklampa och lyser in i asken, så kan man heller inte se någon botten. Det verkar som om insidan bara fortsätter och fortsätter, men om man lyfter upp asken, så finns det en botten. Asken är inte ihålig. Hur ska man nå det som eventuellt finns i asken? Kanske med ett metspö. Vad kommer man att fånga på kroken? Tänk om det finns något längst ned som hugger tag i kroken och drar en med sig ned i det bottenlösa djupet. Det är kanske som det hål som Alice trillade ned i när hon bara föll och föll för att till slut landa i en helt annan värld.





Hur jag vill att mitt skrivarrum ska vara.


”Mitt skrivarrum”

Jag tycker om tystnad när jag skriver. Det skrivarrum som jag har nu, köket har faktiskt allt jag vill ha och allt jag behöver. Det ligger vägg i vägg med toaletten och där finns både kylskåp och allt som behövs för att göra te. Det är i köket som min laptop står även när jag inte använder den och det är på den jag bloggar, surfar och skriver. Det som är mysigast med att sitta i köket och skriva är att familjens fyra marsvin bor där. De håller mig sällskap utan att störa och det är rogivande att lyssna när de pratar med varandra eller prasslet som hörs när de äter hö. När jag tittar ut genom fönstret, så ser jag en stor hassel där både småfåglar och ekorrar huserar. På kvällarna får min dotters kanin sträcka på benen i några timmar och den rör sig fram och tillbaka, buffar på mig för att få uppmärksamhet eller ligger och slappar med bakbenen utsträckta. En närhet till djur ger mig lugn. Jag föredrar djur framför människor. Jag får ofta idéer till blogginlägg när jag promenerar och om jag kommer på något riktigt bra som jag absolut inte vill glömma, så petar jag in en minnesanteckning i mobilen, så på sätt och vis är hela Rönninge mitt skrivarrum. 



 
 
Gröngöling

Gröngöling

3 april 2014 13:42

Tack för att vi får ta del av dina skrivövningar!Så spännande det låter med en ask som inte har någon botten...
Kram <3

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

3 april 2014 20:54

Kul att du gillar dem! Jag blev inspirerad av en kista som finns med i Harry Potter som innehåller hur många kistor som helst och är många meter djup.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards