Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Ewa - 23 mars 2014 21:52

.....bilden i ett MMS från Elin och alla ni som oxå ääääälskar minionerna uppskattar den något infantila humorn.

 


     

Av Ewa - 23 mars 2014 21:37

Pär och jag såg "Oblivion" med Tom Cruise och jag tyckte att den var bra! För ovanlighetens skull, så hade jorden inte gått under till följd av människans utarmning av dess tillgångar utan pga. att månen hade förstörts med efterföljande katastrofer i form av tsunamis och jordbävningar. Utan att förstöra slutet för någon som ännu inte sett den kan jag säga att mina reaktioner innehöll orden "Vad?" och "Hmmmm....." och att det innebär att jag kommer att se filmen en andra gång för att få en ny vinkling.


Det finns inte en enda sci-fi-film eller framtidsvision där inte allt är avskalat ned till minimalism. Enkla, stilrena hus med enkla, stilrena möbler. Kläderna har enkla och funktionella snitt. Sminket syns inte och frisyrerna kräver ytterst lite omsorg. Hur kommer vårt språk att vara i framtiden, om 60 år som är den tidsperiod som utspelas i "Oblivion"? Det borde väl oxå bli lika avskalat och förenklat för att inte tala om att världens alla språk borde bli en enda mix. Nästa nisse som får för sig att göra en riktigt genomarbetad sci-fi film bör ta med även språket för då kommer jag att bli riktigt imponerad!


  

Av Ewa - 23 mars 2014 21:11

En dryg vecka efter att Alice försvann, så insisterade Pär på att Maja skulle kompistränas. Jag hade ingen som helst lust att delta eller övervaka eftersom jag kom ihåg den förra veckans panikartade och tusstuggande misslyckande. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att lägga mig i (hehe) och ansåg att det var bättre att offra låta Bibbi få träffa Maja i nedre buren med möjlighet att kunna fly fältet på golvet. Vera är mer bundis med Mimmi än vad Bibbi är och jag tänkte även att Bibbis försiktigare läggning kanske underlättar för Maja att bossa över henne. Försöket inleddes och jag bävade.


Det blev tjattrigt. Det burrades med pälsar och det hackades med tänder. Det ruschades så att spånet yrde. Det var väntat, men jag blev förvånad över att lilla, chokladbruna Bibbi stod på sig. Det verkade som att hon tänkte att hon inte hade den minsta lust att bli uppfostrad och bossad med en gång till. Pär upptäckte att Maja har ett hack i ena örat som inte fanns där tidigare. Ojdå. Värre än så blev det ändå inte. Det slutade med att Maja kamperade inne i buren och Bibbi kamperade ute i marsvinstältet. 


Jag har gett Bibbi smeknamnet 70-procentar'n eftersom hennes färg på pälsen gör att jag tänker på 70 procentig choklad och jag gillar choklad! Vera kallar, i alla fall Elin och jag, för parabol-Vera eftersom hennes öron är så stora och runda. När Vera satt uppe på en av burens hörnhyllor, så frågade Elin henne om hon försökte få in någon tv-kanal.    Idag, när Vera och Mimmi var inkvarterade i den övre buren under den pågående kompisträningen, så satt Vera på en av hörnhyllorna och då sa jag att "Nu när du är så högt upp kanske du kan få in en gudstjänst!" (eftersom hon var närmare himlen och det var söndag).   



  





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards