Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Ewa - 22 mars 2014 20:21

Är det för att jag aldrig har varit en filmanalytiker eller är en fena på att tolka symbolik som gör att jag inte förstår poängen med vissa filmer och varför man över huvud taget har gjort dem? Pär och jag såg "Gravity" som har fått otroligt bra kritik och dessutom 7 Oscars, men när den var slut, så var min första tanke "Och vad gick den här filmen ut på då??" Där kommer min brist på analys och symboltolkning in - vad är det jag har missat som så många andra ser? Filmen hade fått en helt annan tyngd (tyngd i rymden - haha!) om den hade varit verklighetsbaserad som t.ex "Apollo 13", men nu blev det bara ett uppradande av katastrofer. Allt som kunde gå fel gick fel. 15 minuter in i filmen ser man hur dr Stone (Sandra Bullock) virvlar iväg helt utan kontroll eller fäste och egentligen hade det kunnat sluta där. Dessutom är ju titeln fullständigt missvisande för det handlar ju om den absoluta motsatsen till gravitation. "Zero gravity" hade passat bättre. Jag tröstar mig med att det var Pärs pengar och inte mina som användes till köpet av filmen.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards