Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Ewa - 15 mars 2014 21:17

......lever ensamt under den första året, så kan det utveckla beteendestörningar. Det är kanske orsaken till Majas svårigheter att komma överens med något annat marsvin än flocksyrran Alice. Om jag inte minns fel, så blev Alice lika grinig som Maja en kort tid efter att Maja hade kommit till oss och det  var anledningen till att de 2 fick bli sambos i övre buren. Nu är Maja ensam igen och än så länge visar hon inga tecken på att må dåligt av det och då jämför jag med hur deppig Mimmi blev när Humlan dog. Torsdagens sorg hänger kvar och den väcks till liv varje gång jag ser Maja ensam i sin bur. Jag sov länge igår, men var ändå så trött att jag sov i soffan ett par timmar på eftermiddagen. 


Jag har tillbringat ungefär 5 timmar med att städa. Det var tungt. Förkylningen, men mest av allt den efterhängsna hostan, dränerar mig på energi. Så fort jag gör något fysiskt eller pratar, så drar hostandet igång. Nipaxon hjälper en del, men de kan jag inte knapra i all evighet, så på måndag har jag en läkartid och kanske kan jag få den där superdupermedicinen Cocillana Etyfin  Det e grejjer det!


Jag har tappat farten.

Och sugen.

Igen......


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards