Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Ewa - 7 mars 2014 20:15

Det blev fel när jag hämtade mina nya brillor idag. De bågar som skulle ha läsglas i sig hade långseende-glas. Jag provade de 2 glasögonparen fram och tillbaka flera gånger och trodde att jag kanske inbillade mig att det inte var någon skillnad i styrka, men optikern bekräftade att det var långseende-glas i bägge. Om det hade blivit fel åt andra hållet, så att de hade satt läsglas i bägge bågarna, så hade jag nog blivit sur. Arg. Nu blev jag yttepytte besviken. Det är de långseende jag använder mest. De 4 senaste gångerna, inklusive denna, så har jag köpt 3 par, men det har aldrig blivit fel tidigare och det tycker jag är mer anmärkningsvärt än att det blev fel den här gången. Jag menar, 3 par glasögon, 3 olika bågar varav 2 par har samma styrka, men det ena paret är solglasögon och det tredje paret är läsglasögon..... Jag var inte det minsta upprörd utan sa att det var tur att jag upptäckte det innan jag hade åkt hela vägen hem med dem. Nu inväntar jag sms om att de korrigerade brillorna finns att hämta. De nya brillorna är jag väääldigt nöjd med! De sitter skönt och nu ser jag skarpt igen och slipper förmodligen huvudvärk.


Har ni hört talas om Henrietta Lacks och HeLa-celler? Det hade inte jag, men nu lyssnar jag på boken "Den odödliga Henrietta Lacks" och den är så bra och intressant! Dessutom är Katarina Ewerlöf en suverän uppläsare.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards