Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Ewa - 25 februari 2014 21:08

..........jag sitter här i mitt Paradis och agerar försöksdjur för all sköns otäcka sjukdomar. Lagom till julen kom Pär hem från Öland med magsjuka och nu har han kommit hem med dårförkylning och jag sitter här och kan inte komma undan. Like a sitting duck. Japp, jag är förkyld. Idag har jag hostat. Den där sortens riviga hosta som river och gör ont. Jag försökte mig på ett gummipass, men jag avbröt under andra övningen.


Jag hade klöst mig mer än halvvägs tillbaka upp ur det hål som den tappade sugen innebar bara för att bli nedsparkad igen. Sugen är tappad än en gång, men nu är jag även arg. Jag är arg på Pär för att han har smittat mig! Jag är så leds på att aldrig få må riktigt bra under en längre period! Vid middagen förklarade jag att jag var leds på att vara sjuk igen och då har han mage att säga att jag "....inte verkar speciellt sjuk". Det förstås - hans förkylningar är ju alltid betydligt allvarligare....... Hans måttstock för sjukdom är när han inte kan arbeta medan min måttstock har blivit för när jag inte kan träna.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards