Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Ewa - 22 februari 2014 20:20

Igår uttryckte jag det som så att "....om jag måste anmärka på något....", men idag är jag mer kritisk. Serien sträcker sig över en så pass lång period som 10 år, fram till krigsslutet, men jag fick ingen bra uppfattning om hur åren gick. I en av de sista scenerna frågar Inga Rudi hur många år som gått sedan de sennast sågs och han svarade 7 år. Vad?! Inga som helst utseendemässiga förändringar trots 10 år och periodvis svält för att inte tala om när de var fångar i lägren. Det var full grönska oavsett årstid, lätta höstfärger vid något tillfälle och det gjorde oxå att jag inte fick någon känsla av att tiden gick. I sista avsnittet talar de om påsken 1943 och jag tänkte att "Herregud, det är hela 2 år kvar!", men de 2 åren klarades av på kanske 30-40 minuter och så plötsligt, utan någon som helst förvarning fick man se hur en av de ansvariga nazzarna satt i förhör, som krigsfånge, hos den amerikanska militären. Jag tycker att det fanns många scener som hade kunnat kortas av för att i stället skildra upplevelsen av när freden kom, när alla i koncentrationslägerna blev befriade. Jag är inte lika imponerad längre.


  

Av Ewa - 22 februari 2014 20:17

Jag har promenerat i solen idag och det var så skönt! Jäklar vilket bra tempo jag hade och det var inte det minsta tungt förrän mot slutet när benen kändes stumma. Solen strålade och värmde och det var premiär för solbrillorna.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards