Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Ewa - 18 februari 2014 21:35

Det måste väl hända någon gång, att jag inte tycker om ett gummi-pass. Över huvud taget. Det hände idag. Det tog emot att träna och jag hade ingen som helst kondis. Vilket flåsande!! Det var bara stretchingen som var skön. Allvarligt! Usch, fy och blä!


Pär köpte en balansbräda för x antal år sedan, men det blev inte långlivat och när jag plockade fram den, så var den så pass dammig att jag valde att spola av den i duschen. Efter stretchingen stod jag på den i några minuter, tippade försiktigt åt höger och åt vänster, framåt och bakåt. Det kändes i fotlederna, men balansen är det banne mig inget fel på. HA! Äntligen någonting som jag inte måste öva mig vettlös på för att få att fungera.


Hat är ett starkt ord och jag undviker att använda det, men nu är det dax: jag hatar mitt hår. H-a-t-a-r. Sedan den senaste klippningen strax före jul, så har håret varit helt........hopplöst oregerligt. Jag känner inte igen det! Så fort det börjar växa ut efter klippning, så lägger det sig som en kompakt, lufttät, klådframkallande, osamarbetsvillig, sträv mössa. De grå stråna blir allt fler vilket jag inte har något emot, men enligt Rosie, så är de betydligt motspänstigare än vanliga hårstrån. Ju gråare håret blir desto svinto-aktigare kommer det att bli, eller? Jag ska klippa av det i morgon - HALLELJUA!!! - och jäklariminlillalåda vad Rosie ska få klippa.


    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards