Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Ewa - 15 februari 2014 21:51

När jag fick upp DN:s web-sida vid 20-tiden ikväll (jag tar med klockslaget eftersom sidan uppdateras kontinuerligt), så fanns en bild, nästan överst, på de 4 lyckliga guldvinnarna i damernas stafett i Sotji. Lite längre ned en nyhet om hur det gick för hockeyns herrlag: de släppte in mål. Jag fortsatte att skrolla sidan ned och det var blablabla varvat med annonser och sedan kom en nyhet om hockeyns damlag: de hade tagit sig vidare till kvartsfinal. Varför fanns den nyheten inte med direkt under stafettguldet? Varför måste hockeygubbsen komma emellan med sin - just då - föga imponerande insats medan hockeydamerna knuffades långt ned trots att de nu har medaljchans? Jag tycker att det är diskriminerande och upprörande! Jag trodde att vi hade kommit längre än så.


Något helt annat som gör mig så upprörd att jag mår dåligt är behandlingen av judarna under andra världskriget. Jag lyssnar på "Och i Wienerwald står träden kvar". Jag önskar att jag fick en möjlighet att prata med Adolf Hitler för att få veta varför, varför, VARFÖR han ansåg att judarna var ett sådant hot. Hur var det möjligt att få med sig andra europeiska länder och även sydamerikanska till att vägra judarna möjlighet till invandring? Sydamerika nekade judarna, men tog sedan emot nazister, så att de kunde fly sina straff. Sverige var oxå med när det gällde restriktioner mot judar vilket får mig att skämmas, så här 60 år senare. Adolf Hitler var ett fegt svin som tog livet av sig i sin bunker. Feg!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards