Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Ewa - 8 februari 2014 20:26

Det blev ett gummipass igår, fredag och det tog extra mycket på axlarna känner jag idag. För första gången blev uppvärmningen på step up-brädan flåsig, men jag måste koncentrera mig stenhårt hela tiden, så jag misstänker att det kommer att ta tid innan jag fixar några större variationer i rörelserna utan att tappa farten.


Idag promenerade jag 25 minuter plus 50 minuter, till Salem tur och retur för att hämta paket inklusive en omväg hem. Omvägen brukar inte ta 50 minuter, men jag blev tvärtrött och tvärleds och tappade farten helt i slutet.


Jag känner mig låg och dämpad idag, trött och allmänt kräkleds. PMS? Njaaa, det brukar mest innebära lättretlighet. I torsdax och hela förmiddagen igår, så sågades det ned träd. Ljudet av motorsågen var överraskande stressande. Jag kände ångest och fick nästan panik när jag tänkte på alla träd som försvinner. De låter bli vår hassel  (  ), men det blir tomt. I nästa vecka ska de ta en stor 3-stammig sälg och det kommer att bli en lucka, lindrigt uttryckt. Jag gillar inte att sågarmannen, som föreningen har anlitat för jobbet, på eget bevåg konstaterar att det finns träd som "....bör tas ned omedelbart" och sedan gör det. Det räcker med att han tar de träd som är markerade. Den stora sälgen är ett av de träd som inte har markerats, men som tydligen inte är friskt. I föreningens budget har vi räknat in ett visst antal träd, men nu när sågarmannen helt sjävsvådligt sågar ned ommarkerade träd, så får vi betala mer. Jag litar faktiskt inte på honom. Vi har haft en annan trädkunnig man här som anser av vi absolut bör spara den stora sälgen. Jag önskar att jag inte brydde mig så mycket om det här.....


I morgon måste jag ringa veterinären för en akut tid för att låta Ester somna in. Hon har en hård knöl under käken (likadan som den Mimmi opererade bort 2012) och den har vuxit otroligt mycket på 3 dagar (i torsdags hade hon den inte, i alla fall inte så den kändes). Det är småläskigt när det går att se hur den blir större från en dag till en annan. Hon fyller snart 6 år, är så gott som blind och allmänt skruttig, så hon klarar inte en operation och även om hon skulle det, så har jag svårt att tänka mig att hon orkar med eftervården om den blir likadan som för Mimmi. Det var i grevens tid som Vera och Bibbi kom hit. Det är så'na här gånger som jag ångrar att vi började ha marsvin, husdjur över huvud taget. Jag vill inte!!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards