Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Ewa - 2 februari 2014 20:38

Mimmi har haft en vilodag idag efter att ha uppfostrat Småttingarna hela gårdagskvällen och förmodligen natten. Det har varit lugnt i nedre buren. Småttingarna har möjlighet att knata runt och undersöka utan en misstänksam Mimmi i hasorna. De är med vid matskålen och vid höbunten. Alla har fått sin plats i rangordningen. Frid råder! Så pass mycket frid att Småttingarna har haft möjlighet att småbråka med varandra. Jag glömmer alltid hur mysigt det är med smågrisar och de är bedårande. 2 nya röster - jag hör tydligt skillnad på oiandena. Jag längtar efter att släppa ut dem på golvet och se när nyfikenheten segrar över läskigheten.



Jag vill ha en fottransplantation! Nu är jag så leds på att ha ont att jag känner mig gråtfärdig. Det är en dryg vecka kvar tills jag ska till vårdcentralen och kräva en röntgen. Jag har ont i hälen igen och om jag inte redan var gråtfärdig, så skulle jag bli det. Det är bara till att kontakta Fysioterapiteamet för fler stötvågsbehandlingar. Naturligtvis fick jag träningsvärk efter fredagens pass och det har jag ingenting emot, men jag har känt mig stel och mörbultad oxå och det har jag någonting emot. Gårdagens månadsvägning visade en liten ökning med 3 hg vilket innebär ett viktrekord: 104 kg. Härregud....... Åtstramningar behövs! I morgon ska jag promenera och därmed basta trots att det har svängt om till blidväder med snökladd, småregn och dimma och det är hur jäkla trist som helst, så ska jag ut!


Jag har läst en riktigt intressant bok som jag vill dela med mig av och som jag har så många åsikter om och som fick mig att tänka till och att tänka om och som fick mig att nicka i samförstånd, men jag vet inte hur jag ska formulera allt och jag jobbar på det och det kommer ett inlägg om boken vilken dag som helst!


Pär och jag tittar på "The big bang theory" som jag var tveksam till efter att ha läst vad den handlar om, men som jag tycker är riktigt rolig eftersom det handlar om så mycket mer och inte speciellt mycket om tafatthet gentemot kvinnor. Komiska kontraster mellan Pennys jordnära verklighetsintelligens och killarnas världsfrånvända överintelligens t.ex när Sheldon, med IQ på 187 och kan allt om baciller och virus, blir förkyld och vill ha soppa, men inte har soppa hemma och hans polare skyr honom och blir tvungen att ta sig till Pennys restaurang och hon påpekar att man ju kan beställa hemleverans av soppa...... Det är en.......intelligent humor med gott om anspelningar som kräver en del allmänbildning för att snappa upp. Vi har köpt 2 säsonger till och Pär och jag har nu någonting att se tillsammans och det är banne mig inte det lättaste att åstadkomma! Igår såg jag det sista avsnittet av "Downton Abbey" och jag känner sorg blandad med panik. Sorg över att säsongen tog slut och panik inför hur länge jag måste behöva vänta på nästa säsong. Det finns många serier som är bra, men det är bara ett fåtal serier som jag har tagit till mitt hjärta. Serier som har otroligt hög kvalitét, som är genomtänkta och detaljerade, som har otroliga skådespelare och med karaktärer som engagerar och som jag blir genuint glad för när något bra händer och hur upprörd som helst när någon blir illa behandlad eller dör - serier som har allt. "Downton Abbey" är en så'n serie.


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards