Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Ewa - 10 januari 2014 20:48

.......3,5 månad sedan det första gummibandspasset och gummibanden har kommit för att stanna! Det är en otroligt skön form av styrketräning och under dagens pass, så fick jag en endorfinkick mycket beroende på att resultaten är tydliga för mig. Det känns tydligt i mag- och ryggmusklerna att de är starkare och benmusklerna har oxå stärkts. De armmuskler som jag sååååå gärna vill ska synas kommer att synas bara jag fortsätter för nu känns de, så de finns där. En del av den mjuka extrafyllningen som jag har haft runt midjan är borta vilket kan förklara varför jag kan knyta träningsbyxorna. Just den här gången tog foten stryk. Rejält. Jag har haft riktigt ont resten av dagen. Det är Voltaren-salva tillsammans med fotledsstödet och högläge som gäller ikväll.


Nu har jag beställt en step up-bräda från Haléns, av alla företag och den bör komma i nästa vecka. Den är lila och så fin och passar bra ihop med min rosa/grå yoga-matta.

"Eftersom det fortfarande inte har kommit någon snö" sa jag härom dagen "så kan den lika gärna låta bli att komma den här vintern!" Var inte det stöddigt, så säg? Snön kom igår kväll. Blöt och tung. Den ligger kvar på gräsmattorna eftersom det faktiskt har varit minusgrader. Jag var uppe före 9 idag (kroppen är fortfarande i chocktillstånd) och velade hit och dit om jag skulle rasta stavarna eller inte. När jag såg en granne trippa försiktigt längs med gångvägen ut från gården, så bestämde jag mig för att stanna inne. Min lekamen är numera nervös av sig efter att ha halkat i trappor och snubblat på småsten.


Förutom möbler och kaniner, så har det vägt över för Elin, så till vida att hon numer har fler prylar hos Robin än här. Vi har delad vårdnad om Selma som bor veckovis hos oss och hos Elin & Robin, men de veckor som hon bor här, så dyker Elin upp då och då (jag har nämligen dragit en gräns vid att städa Selmas bur). Vanligtvis sover hon, duschar och äter middag med oss. Idag umgicks hon och jag en hel del. Jag fick en försenad julklapp och en lika försenad namnsdagspresent. Jag fick första säsongen av "The Borgias", kroppsskrubb och 2 duschsvampar från Body Shop. Inget billigt skräp inte! Det finns fördelar med att avkomman har fast inkomst.   


Elin var ett kärt återseende och ett annat kärt återseende har varit "Dexter". Den sjunde säsongen kom i onsdags och jag såg klart den idag. Det var 1,5 år sedan säsong 6 släpptes och jag begriper inte varför det har tagit sådan tid, men som tur är behöver jag inte vänta lika länge på den åttonde och sista säsongen för den kommer i april.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards