Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Ewa - 4 januari 2014 20:57

......att anledningen till att man inte ska låta marsvin bo tillsammans med kaniner (bortsett från att de slåss så pälstussarna ryker) är att kaniner har en bakterieflora som kan göra marsvinen väldigt sjuka?


  

Av Ewa - 4 januari 2014 20:23

Ännu ett pass med gummibandet. Kroppen var lite motvillig, så jag tog det riktigt lugnt när jag värmde upp och sedan var den med på noterna. Det var nära att jag lät bli att träna, men jag är glad att jag genomförde det för det var skönt och orken blir allt bättre, så nästa gång blir det fler repetitioner på några av övningarna. Jag avskyr sit-ups. Det har jag alltid gjort. Jag har provat alla möjliga varianter och olika knep för att skona nacken, men det är och förblir en pina som heller inte känns som om den har effekt. Det program som jag kör med gummibandet innebär mycket indirekt träning av magmusklerna och det fungerar, det känns att det gör det!


Vad övrigt är, är trötthet. Extrem trötthet. Äcklig trötthet. Förlamande trötthet. Kan man vara så här trött utan att vara sjuk? Mina dagar är uppdelade i halva dygn där jag är vaken 12 timmar och sover 12 timmar och det är ingen överdrift. När jag läser i min blogg den här perioden tidigare år, så har jag varit trött då med, så det är väl årstidsbundet, men den här avskyvärt milda och mörka vintern tar snart knäcken på mig!! Jag vill ha ordentligt dagsljus!!! Jag vill ha sol!!! Den mildaste vintern på 50 år och jag kan i alla fall inte komma ihåg en tråkigare vinter.


I morgon ska jag verkligen göra en enorm kraftanstränging och ta mig ur sängen före lunch, så att jag hinner ut i något så när dagsljus och frisk luft.


Jag känner att jag är på väg att bli sällskapssjuk......


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards