Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

En olycklig kombination

Av Ewa - 25 oktober 2013 20:55

Om jag kommer ihåg på nästa ångestgrupp, så ska jag fråga om det finns en risk för att man kan må sämre (depressions- och ångestmässigt) när man drar igång den här sortens process. En massa tankar och ifrågasättande och självkritik börjar mala. Det känns som om jag precis hade kommit tillrätta med mediciner, motion, samtalskontakt och ätande när jag hoppade på det här och började må sämre efter att ha läst första kapitlet och ännu sämre efter att ha varit på en av träffarna. Det är kanske som när man börjar med en antidepressiv medicin och man kan må sämre i början, men att det gäller att hålla ut tills de positiva verkningarna sätter in. Eller så handlar det bara om en olycklig kombination som har att göra med att jag känner mig leds och sliten efter fallet 1,5 vecka sedan. Jag vill att blåmärkena ska blekna! Jag vill att handen ska sluta göra ont och bli fullt användbar igen! Jag vill att foten ska bli rörlig, smal och fin igen för som det är nu, så gör den minst ont när jag bara sitter och helst med eländet i högläge. Jag börjar bli orolig för att jag kommer att få permanenta besvär som jag har fått i ryggen. Varför, varför, VARFÖR kan jag aldrig få må bra en längre period??!!!!


  

 
 
Gröngöling

Gröngöling

26 oktober 2013 00:17

Jag försöker se det hela lite utifrån. Jag läser ju här nästan dagligen och hänger med lite i ditt liv. Men om jag ska försöka få en överblick, så nog har du åstadkommit mycket på sistone?! Du har kommit så bra igång med träning och det är en väldigt stor sak. Du går på samtal. Sen har du fallit och slagit dig och det tar också mycket kraft. Jag förstår att det är jobbigt att läsa det du läser, för det gör ju att du jobbar med dina känslor och tankar och finns det något jobbigare än det?
Bara menar att det kanske inte är så konstigt om det känns lite mycket nu. Tycker inte att du ska se det som ett misslyckande om du väntar med ångestgruppen. Det är bara du som kan känna hur det känns att vara du, fast din samtalskontakt säkert menar väl att du ska delta i gruppen nu. Men om det är för mycket, så är det det.
Fick just höra i dag att det inte är en svaghet att inte göra vissa saker, att inse sina begränsningar. Det är en styrka. Och det kan nog stämma. Det var min handledare som skrev det och hon är även terapeut. Då måste det ju vara rätt, eller hur ;) Du är bra oavsett hur många aktiviteter du har igång samtidigt.
Kram

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

26 oktober 2013 20:54

Tack för de orden! :-)

Jag tycker också att det är en styrka att inse sina begränsningar, men jag har mest trott att det varit ett försök att försköna min klenhet.....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards