Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Att leva i en demokrati

Av Ewa - 13 oktober 2013 20:46

Känsliga läsare varnas för en mångfald av fula ord och dålig interpunktion mm.


Förbannade jävla idioter och skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker och L är alldeles för förtjust i sin satans motorsåg och tillsammans med pellejönsen P så är de direkt farliga och man kan faktiskt inte såga ned ett träd bara för att man vill ha mer sol på grillplatsen och puckon ska inte ha makt ens när det handlar om att vara ordförande i en bostadsrättsförening för när medlemmarna har röstat fram ett förslag och det finns protokollfört så kan man inte omtolka det och sedan veva runt med den där djävla sågen bara för att det är kul och om de så mycket som petar på hasseln så kommer jag att.....att.......att......är jag bortskämd när jag blir så upprörd över att de inte tycker som jag eller är det så att jag har svårt att hantera konsekvenserna av det demokratiska systemet för jag kommer ihåg hur luften gick ur mig vid valet 2010 när jag insåg att majoriteten av det svenska folket faktiskt ville ha spånskallen Reinfeldt som statsminister i 4 år till och nu när Pär inte längre är ordförande i vår förening så har det blivit allt sämre och den nuvarande ordföringsklanatarslet litar jag inte på för ett öre men jag litar på Pär när han säger att så här hade vi inte beslutat eftersom han ändå fortfarande är med i styrelsen men förmodligen kommer att avgå i protest och allt det här har påverkat mig så att jag för första gången på 14 år allvarligt funderar på att flytta och både igår och idag skulle jag ha behövt några handfasta tips om hur jag ska hantera den här ångesten för ljudet av den satans motorsågen tillsammans med brakande träd gör att magen knyter sig och paniken kommer på samma gång som jag bara vill gråta eller rusa ut och slå dem i huvena med köttbankaren. 

Eftersom jag vill att mina läsare ska förstå vad jag skriver om, så ska jag skriva samma sak i en mer sansad form. Igår hade vår förening städdag. Jag var, i vanlig ordning inte med och Pär var på Öland. De donade där ute som de brukar dona på en städdag, men när jag hörde ljudet av en motorsåg, så hajade jag till eftersom jag vet att det planeras en gallring av träden, men att vi är allt annat än eniga och vår hassel är i farozonen. En av våra grannar i vårt hus är en människa som det har skurit sig fullständigt med för både Pär och mig för hon är så.......dum i huv'et att man häpnar och hon tycker inte om att vi och grannen under oss lägger ut så mycket mat till fåglarna under vintern eftersom det drar hit även rådjuren (konstigt att hon inte gnällde över ekorrarna oxå). Hon har en liten och spetig hassel utanför sitt köksfönster eller hade för den sågades ned igår och så rejält att stubbarna inte ens syns. I huset bredvid, så bor M som oxå tycker om att mata fåglarna och förmodligen gillar även rådjur och ekorrar för hon är inte dum i huv'et och hon har eller hade en större hassel utanför sitt fönster som är nedsågad även den. Kanske var hon med på det, men i så fall har hon ändrat ståndpunkt för en som bor i lägenheten i huset bredvid M:s tog ned några träd på eget bevåg innan han insåg att han inte har rätt till det (och jösses vilket klantjobb han gjorde) och då uttryckte M det som att om fler träd försvann, så ville hon inte bo kvar.


Klockan 10 idag drog ordföringsklantarslet igång sin motorsåg igen och han hade dessutom pellejönsen med sig. De hade märkt ut en av granarna i ett par som jag tycker har ett vackert, häftigt system av synliga rötter och den står inte längre kvar. Nu ser den kvarvarande granen övergiven ut där den står bredvid en stubbe. Den nedsågade granen var inte sjuk, angripen eller riskerade att falla vid nästa storm. Förmodligen skymde den solen för någon som har fått för sig att de kommer att sitta på grillplatsen var eviga dag. En annan stor gran fälldes och det gjordes så klantigt att den krossade gatlyktan utanför vårt hus. Hela överdelen, kupan med lampan är väck och kvar står en stolpe. Det är väldigt mörkt utanför vårt hus nu. Det finns en annan gran som oxå är märkt för att fällas. Den är kanske 30 meter hög. Tänker ordföringsklantarslet och pellejönsen fälla den själva tro? I så fall kommer vi att behöva bygga en ny carport..... 


Är det känslan av maktlöshet som ger mig ångest? Att bo i en demokratisk förening är ju inte samma sak som att alla beslut blir som de jag skulle ha fattat. Jag älskar träd!!!! Sedan jag flyttade från Kiruna och har fått uppleva annat än tall, rönn och dvärgbjörkar, så älskar jag träd!!!! Det gör fysiskt ont när någon som inte vet vad han gör far fram med en motorsåg helt - i mina ögon - urskillningslöst. Nu är vår hassel alldeles gul och när solen skiner som den har gjort de senaste dagarna, så reflekteras ljuset in i köket och i Elins rum, så att det blir så ljust och varmt att jag först trodde att jag hade glömt släcka lampan. LÅT BLI VÅR HASSEL!


Jag känner mig ledsen och gråtfärdig och trött och så får jag spänningshuvudvärk.

  



 
 
Gröngöling

Gröngöling

14 oktober 2013 10:33

Det är ju alldeles förfärligt! Har inte ni något att säga till om om hasseln som växer precis utanför er? Jag förstår att du är upprörd och känner dig maktlös. Hoppas att de kan lyssna och ta reson. Verkar ju helt galet!
Mitt i alltihop är ju fysisk aktivitet säkert bra för att du ska kunna orka med det här.
Kram, lycka till <3

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

14 oktober 2013 20:27

Jaa du, ingen av oss vet om vi har nåt att säga till om och vi går omkring med en knut i magen båda två. :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards