Alla inlägg den 20 september 2013

Av Ewa - 20 september 2013 20:42

Idag har solen strålat även dagtid (de senaste dagarna har den krupit fram ur de vattenfyllda molnen först framåt kvällen), så jag tog med mig stavarna ut i 60 minuter. Det gick klart bättre än förra gången och jag fick upp ett ordentligt tempo, bitvis var det så ordentligt att jag var tvungen att stanna och pusta medan en del av mig tyckte att jag skulle pressa mig och sluta vara mesig och en annan del av mig inte tyckte att det var någon bra idé att köra slut på mig. Jag har ju infört 2 vilodagar just för att inte köra slut på mig själv. När jag hade varit hemma en stund upplevde jag något märkligt i kroppen. Det liksom drog till i ryggens alla muskler, men inte så att det gjorde ont utan mer som en fjäder som drog ihop sig vilket gjorde att hela jag rätade upp mig. Det kändes att varenda muskel hade fått arbeta under stavgången och jäklar vad det kändes bra! När jag reste mig upp efter lunchen, så fick jag samma känsla i benen, av att alla muskler definitivt hade varit med, men det kändes mindre behagligt..... Till och med magmusklerna fick sig en omgång.


Tack vare Spotify, så har jag fått ihop 2 spellistor. En som jag har till styrketräningen och en som jag har till promenader. Jag hade ingen aning om att nya låtar skulle göra en så stor skillnad! Det var förmodligen tack vare de som jag fick upp tempot. Rena endorinkicken!


De ringde från Fysioterapiteamet och jag har fått en tid för stötvågsbehandling nästa vecka. Jäss!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards