Alla inlägg den 14 september 2013

Av Ewa - 14 september 2013 22:28

Selma tog sig upp på övervåningen igen härom kvällen, över barrikader, skor och prylar och jag fick jaga henne 1,5 varv innan jag trängde in henne under Pärs skrivbord och sedan bar henne hela vägen ned och rakt in i buren. Vi tog ett lock från en av de lådor som vi har under sängen och ställde tvärs över trappan, ca 50 cm högt. Där fick hon! Igår kväll tog hon sig över det oxå. Jag sms-ade Elin som sa att jag skulle stänga in henne och låta henne sitta där. "Don't do the crime if you can't do the time" som hon så fyndigt uttryckte det. Pär kallade Selma för trapptämjare för ett tag sedan och det är fyndigt det med. Hon har vissa utseendemässiga likheter med Åsnan oxå: fjunig uppe på huvudet och låååånga öron (Åsnan apropå uttrycket trapptämjare).

                                                         

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards