Alla inlägg den 2 september 2013

Av Ewa - 2 september 2013 20:52

Jag vänjer mig, sakta men säkert, vid min nya Samsung och idag provade jag kameran. På balkongen finns en skiljevägg mot grannen och till skillnad från oss har hon blommande saker där ute och en av dem har krånglat sig in mellan spjälorna. Oinbjuden, men en fin färgklick.

Samma blomma i närbild och i vanlig 4-färg.

I svartvitt.

Och i sepiabrunt.


Kameran i den här mobilen är mycket bättre med rejäl skärpa, så om mina bilder blir så där suddigt oskarpa som har blivit mitt signum, så är det helt och hållet fotografens förtjänst. 


     


PS. Jag tror att jag är redo för att Elin ska få lära mig hur Spotify fungerar.      

Av Ewa - 2 september 2013 20:37

Idag har det skurat ordentligt och det blev aldrig mer än 15 grader och idag var det den första dagen som jag inte lät sovrumsfönstret vara öppet hela dagen eftersom det blev för kallt.


Jag gillar inte att ha skor på mig när jag tränar hemma, men i torsdax blev det nödvändigt när jag körde med gummibandet. Då upptäckte jag att det hade sina fördelar för fötterna fick mer stöd (duh!) och hälen fick mer dämpning än vad yogamattan ger (duh igen!) och så blev det mindre ansträngande för ryggen. Det är tur att man kan ändra sig och jag gillar enkla lösningar, så idag när jag körde styrketräning, så hade jag skor på fötterna. De är inga mirakelgörare på så sätt att allt går lättare för jag höll, seriöst, på att dö under uppvärmningen. Fy för den lede! Efter den första omgången med hantlar, så funderade jag på att avbryta. Det var inte så att kroppen protseterade genom värk eller utmattning, jag var bara trött, men plötsligt var jag över tröskeln, fötterna släppte från dyn, knuten löste sig, det blev nedförsbacke och jag orkade med hela programmet, men jag blev trött(are) efteråt.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards