Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Jag kan inte minnas......

Av Ewa - 30 augusti 2013 20:48

......när jag senast hade en så'n här träningsvärk i låren!! Gummibandsträningen visste var den tog. Ett ganska tunt, grönt gummiband som ser helt oförargligt ut och så människan på bilderna som visar hur det ska göras och som ler från öra till öra hela tiden medan hon töjer ut bandet till max medan jag flåsade och stånkade med skakande armar och ben. Aj lav it!


Idag promenerade jag i 70 minuter och det gick alldeles utmärkt.


Pär och Elin har åkt till Öland en kortis, de kommer hem på söndag igen. Numera kan Pär få vila från körandet emellanåt eftersom Elin behöver köra så mycket som möjligt. Det drar ihop sig till halkbanekörning. Det finns flera fördelar med att betala för körlektioner hos en körskola. Dels är läraren utbildad pedagog och kan därmed förklara körmoment som, i det här fallet Pär, bara gör utan att tänka på det och av den anledningen inte kan förklara och dels är läraren heller inte känslomässigt inblandad, så en lektion slutar aldrig i en skrikmatch.


Ambivalent är ordet när det gäller mitt förhållande till serien "Mad men". Jag såg första säsongen en gång och tänkte nej tack. Efter en tid gav jag den en chans till och gillade den så pass att jag köpte de övriga 3 säsongerna. För några månader sedan försökte jag se den igen, men näää, den var alldeles för ytlig, rökig, supig och mansgrisig. I förrgår började jag se den igen och den här gången kändes det annorlunda. Jag kommer att se de 4 säsonger jag har och kanske köper jag den femte säsongen (den sjätte släpps i november). Den är fortfarande ytlig, rökig, supig och mansgrisig, men den här gången känns det inte fel. Ambivalent, som sagt var, men herrejesus vad alla röker över allt hela tiden!!

     




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards