Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Något att sikta mot

Av Ewa - 26 augusti 2013 14:28

Makalöst sensommarväder med 24 grader, men utan att det blir äckligt varmt och med ordentlig svalka i skuggan. Jag promenerade 85 minuter och jag valde den långa rundan och det tyngre varvet som har otäcka backar mot slutet. Vicken tur att jag hade vatten med! Hösten 2011 gick jag samma runda på 70 minuter och det är ett mål som jag siktar mot, men jag kommer oxå ihåg att anledningen till de dagliga promenaderna som gav den fina tiden var ångest, ångest, ångest.....


Jag väntar på att rörmokaren ska ringa för att anmäla en mer precis ankomst än "...mellan 14 och 15". I november för 4 år (?) sedan började spolningen i toaletten att krångla. Tror jag. Jag är faktiskt inte säker på hur den segdragna historien började. Pär gjorde ett försök att laga den, men det resulterade bara i att själva spolknappen inte gick att sätta på plats igen. Spolningen har egentligen fungerat och det är så himla typiskt att det är liten skitsak som att få knappen på plats som tar flera år att fixa, men idag kommer det att ske! Vi har fått en del spydiga kommentarer om det här bl.a från svägerskan med familj som definitivt inte ska slänga sten i sitt lilla glashus eftersom de fortfarande inte har ett fungerande lås på sin badrumsdörr utan bara en skylt med "Upptaget/ledigt" som man får komma ihåg att vända om man vill vara ostörd där inne och de har bott där i mer än 15 år. I förra veckan kraschade dusch-hållaren (där man kan sätta fast duschen så att man kan använda båda händerna). Plasten har helt enkelt luckrats upp efter 14 år av duschande och fukt. Jag hoppas att det inte blir lika långdraget......


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards