Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Ewa - 26 augusti 2013 20:41

Vår toalett fick sin dödsdom. Det blir billigare att köpa en helt ny stol än att försöka laga den, så då gör vi det. Vi slänger in ett nytt handfat när vi ändå är igång eftersom vårt nuvarande har en spricka sedan en herrans massa år tillbaka. Kanske redan den här veckan, men troligast i nästa.




Ungefär halvvägs in på den långa rundan som jag gick idag (ä.k. Ut på landet eller Landet Runt), så finns ett himla trevligt ställe att pausa på när man inte, som jag, är ute i syfte att bli smal & lycklig. 2 stadiga bänka med utsikt över en annan del av Flaten än den jag vanligtvis avbildar. Det är som gjort att för att fika där!

   

Nu tänker jag skryta. Kolla in mitt orkidéefönster och bli alldeles gröntonade av avundsjuka. Den vita längst till höger är en nykomling, men de 4 andra med blommor är omblommare. Sug på den!



  


Av Ewa - 26 augusti 2013 14:28

Makalöst sensommarväder med 24 grader, men utan att det blir äckligt varmt och med ordentlig svalka i skuggan. Jag promenerade 85 minuter och jag valde den långa rundan och det tyngre varvet som har otäcka backar mot slutet. Vicken tur att jag hade vatten med! Hösten 2011 gick jag samma runda på 70 minuter och det är ett mål som jag siktar mot, men jag kommer oxå ihåg att anledningen till de dagliga promenaderna som gav den fina tiden var ångest, ångest, ångest.....


Jag väntar på att rörmokaren ska ringa för att anmäla en mer precis ankomst än "...mellan 14 och 15". I november för 4 år (?) sedan började spolningen i toaletten att krångla. Tror jag. Jag är faktiskt inte säker på hur den segdragna historien började. Pär gjorde ett försök att laga den, men det resulterade bara i att själva spolknappen inte gick att sätta på plats igen. Spolningen har egentligen fungerat och det är så himla typiskt att det är liten skitsak som att få knappen på plats som tar flera år att fixa, men idag kommer det att ske! Vi har fått en del spydiga kommentarer om det här bl.a från svägerskan med familj som definitivt inte ska slänga sten i sitt lilla glashus eftersom de fortfarande inte har ett fungerande lås på sin badrumsdörr utan bara en skylt med "Upptaget/ledigt" som man får komma ihåg att vända om man vill vara ostörd där inne och de har bott där i mer än 15 år. I förra veckan kraschade dusch-hållaren (där man kan sätta fast duschen så att man kan använda båda händerna). Plasten har helt enkelt luckrats upp efter 14 år av duschande och fukt. Jag hoppas att det inte blir lika långdraget......


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards