Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Ewa - 29 juli 2013 16:01

Det regnade igår kväll och temperaturen sjönk med flera grader - det gick att andas igen! Det har bara droppat lite idag, men luftfuktigheten är hög. Temperaturen har sakta men säkert segat sig upp till 24 grader och luften är helt och då menar jag verkligen helt stillastående. Inte en pust som sätter luften i rörelse och det märks inte att jag har vidöppet i alla rum.


Jag promenerade 25 plus 30 minuter för att hämta paket och passa på att stödhandla på Konsum. Det var tungt och jag kände mig, än en gång, som att jag är i usel form  och så var det klibbigt, så äckligt klibbigt att hela jag var täckt av en fuktig hinna när jag kom hem och den planerade duschen var direkt nödvändig.


Dunkande spänningsvärk i huv'et och nacken.


Jag har börjat läsa en riktigt bra bok, "Fortfarande Alice" som handlar om alzheimer. Vilken hemsk sjukdom det är! I början, när de första symptomen dyker upp, så måste det vara skrämmande och jag antar att ju mer van man är av att ha total kontroll desto obehagligare blir det. Det sägs att den som insjuknar egentligen inte mår dåligt, att det är värre för de anhöriga, men det är väl i ett senare skede.


Jag lyssnar på en bok som inte alls håller samma kvalitét som den jag läser och det är oavsett att den inte är i samma genre, "Tredje graden". Det är författarens första bok vilket märks tydligt på att hon inte har en egen stil eller ett eget språk. Det finns alltför många välkanda knep för att driva handlingen framåt. Redan innan halva boken, så trodde jag mig ha listat ut vem skurken är och det gjorde mig besviken, men nu närmar jag mig slutet och jag är inte längre så säker. Mattias Linderoth är inte någon bra uppläsare.


Elin och Robin är på väg hem och beräknas anlända före klockan 20. Jag kommer att få avlastning och jag kommer att utnyttja den. Moahahahaaaa!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards