Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Långsamt och små och vatten

Av Ewa - 27 juli 2013 15:45

Jag har städat idag och jag kom igång tidigt och blev därför klar tidigt och och jag hade bra tempo. När jag kom in i köket vid halv 10, så var det redan 25 grader och jag fruktade en städning badande i svett, men det blev inte mycket värre än vanligt. Jag tog det långsamt och med små rörelser och drack flera glas vatten. Nacken protesterade lite, men det berodde mycket på tyngden av CD-spelaren som låg i fickan på förklädet. Nu är det rent å fint och kommer att hålla sig så eftersom jag är solokvist hemma.


Inatt drömde jag att jag hittade 4 marsvinsungar bland våra vanliga marsvin. Hur hade de kommit dit? Vilket marsvin var mamma? Jag fick aldrig veta det. En av ungarna så konstig ut, liksom tufsig, med tovig och rödaktig päls. När jag tittade närmare, så var pälsen fläckvis borta och kryllade av ohyra. Det var så äckligt! Projekt sanering inleddes, men eftersom det var min dröm, så fick jag aldrig veta hur det slutade. Däremot visade det sig att den ohyrekryllande pälsen gick att skala av och där under doldes ett vanligt spädbarn i gammaldags blöja och fortfarande inte större en ett nyfött marsvin. Ännu en av marsvinsungarna var en dold spädis. Varför drömmer jag sånt??! Det är ju sjukt!


Åskan har mullrat i utkanten, vid horisonten, men den kom aldrig hit hur enträget jag än bad.


När det bestämdes att Sylvan skulle bo här under Grövelsjöveckan, så var det lixom meningen att Elin skulle ha huvudansvaret, men eftersom hon är kär som en klockarkatt och av den anledningen har svårt att planera utöver det som gäller henne själv (  ), så krockade Sylvans ankomst med Elins Umeå-tripp. I förmiddax kom ett sms från klockarkatten om att de förmodligen kommer hem på måndag i stället för i morgon. Jag svarade att jag gick med på det, men under protest för vad kan jag göra med henne hundra mil härifrån? Så förutom att jag gick med på att ta hand om Selmis, så fick jag plötsligt ansvaret för Sylvan och så har jag ju de 5 marsvinsdamerna oxå. Elin och jag hade enats om att dela på betalningen för Sylvan och i ett svagt ögonblick funderade jag på om jag skulle låta henne få hela summan, men inte längre. Det svaga ögonblicket vaporiserades när jag fick hennes sms och jag är såååååå förtjänt av pengarna!!


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards