Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Ewa - 24 juli 2013 22:00

Medeltidsmuséet är fint, det är lagom stort och intressant och en dag som idag när det har varit 26 grader, så är det dessutom behagligt mörkt och svalt. Pär och jag var där idag. Jag har alltid varit intresserad av historia och på senare år har jag läst många historiska romaner dvs. den sorten som blandar fiktion med fakta och de är, banne mig, lärorika för det är inte längre lika mycket som är helt nytt för mig utan mer och mer som jag redan känner till. Det går alltså att lära sig utan att behöva traggla fakta.


Visste ni att man kunde bli dömd till att bli levande begravd? Fy, tusan! 


Vi shoppade lite före museibesöket, de öppnade inte förrän 12   . Det kändes som lyx-shopping för mig för jag handlade på Body Shop (dyrt), KappAhl (trots att 2 av 4 toppar var på rea, så blev den en del pengar....) och en ask från Pralinhuset.

Apropå historia, så lyssnar jag på "Schackmaskinen" som bygger på verkliga händelser. Det är andra gången jag lyssnar på den och den är riktigt bra, men det är inte så jag minns den. Förmodligen hade jag fått en uppfattning om boken som inte stämde överens med det jag hörde och då är det alltid en idé att lyssna en gång till. Dessutom är Helge Skoog en mycket bra uppläsare, behaglig röst.

  



PS. På väg till muséet, så kom den kungliga vaktparaden passerande på väg tillbaka till slottet. Oooo, aj lajk it!!

Bilden är från 2007, men de ser ut så här år med.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards