Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Ewa - 11 juli 2013 16:50

Jag gjorde ett nytt försök med apoteket idag och den här gången fungerade deras datorer. Det blev alltså en promenad idag med, men jag fick ont i bägge hälarna. Det är lätt att sitta i soffan och tänka att jag struntar i den där förgrymmade hälsporren, jag tänker promenera ändå, men promenadens alla fördelar bleknar när det gör ont för varje steg jag tar. Imorgon ska jag inte ta fler steg än nödvändigt och nästa fredag är det äntligen dax för stötvågsbehandlingen.


En förpackning med Stilnoct räcker i en månad och ungefär en gång varje månad är det som om jag inte har tagit någon sömntablett utan bara ett sockerpiller - sömnen infinner sig inte. Så var det inatt. Jag tog tabletten ovanligt tidigt, vid 22, i hopp om att komma i säng runt midnatt, men effekten uteblev och jag lade mig halv 1, men jag somnade inte förrän vid 2-tiden. Toalettbesök vid 4 och sedan uppstigning vid halv 10. Jag är trött idag, men har lyckats hålla mig från att lura i soffan.


Elin träffar sina svärföräldrar för första gången idag. Hon och Robin har varit tillsammans i ett par månader och idag ska de alltså äta middag tillsammans med hans föräldrar och hans bror. Robin föreslog det här i förrgår och idag händer det. Ni som inte har läst min blog tidigare undrar kanske varför detta är en sån happening, men ni som känner till allt vad vi gick igenom under de år som Elin var tillsammans med den muslimske Skitstöveln förstår varför jag skriver om det här. Man skulle kunna tro att det här gäller endast Elin, men jag blir oxå påverkad. Jag blir positivt påverkad över att se henne må så bra och inte bara för att hon är kär som en klockarkatt utan därför att hon blir behandlad som en likvärdig människa, jag blir positivt påverkad av att se att hon känner sig trygg och avslappnad i förhållande till Robin. De kan prata om så'nt de vill göra tillsammans, de kan planera och sedan blir det faktiskt så - det är otroligt befriande! Inga föräldrar med föråldrade åsikter och regler som lägger sig i. Inga syskon som ska tas hänsyn till. Inget smygande, inga lögner. Nu har Elin äntligen släppt taget om Sktistöveln, nu kan hon andas, nu har hon distans och nu har hon möjlighet att se hur dödsdömt det förhållandet var. Halleluja!


Vi såg en dålig film härom kvällen, "Jag saknar dig". Den var 2 timmar och de första 40 minuterna var bra, men efter att den ena systern dött, så kraschlandade filmen och Elin och jag satt som ett par frågetecken. Jag har inte läst att någon har tyckt att den är dålig, idel hyllningar och rosor, men nu finns det 2 personer som inte tycker att den är något att hänga i julgranen. Den bygger på en August-prisad ungdomsbok och jag anar att den är betydligt bättre. Vilka usla skådespelarinsatser! Tomt, platt och känslolöst. Det fanns scener som jag inte begrep varför de var med och långa sekvenser med innehållslöst idiotstirrande. Kanske hade filmen blivit något bättre om de bytt skådespelare, så att hon som spelade systern som dog fått spela systern som blev kvar. Kanske. Vicket nedköp! En cool grej är att en av rollerna spelas av en av Elins gamla klasskompisar från grundskolan.


Något som inte är ett nedköp är "I vår herres hage". Jag åker till Yorkshire varje dag för att umgås med Farnon, Herriot och alla djur. Dessvärre har jag bara en säsong kvar, men jag kommer att se den igen!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards