Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Ewa - 9 juli 2013 11:48

I söndags var det olidliga 27 grader, himlen var galet molnfri och luften stod stilla. Alla fönster stod på vid gavel för att lura fram luftrörelser. Natten till igår, klockan 4 vaknade jag av att det blåste eller snarare stormade och jag fick dra igen fönstret. Blåsten innebar temperatursänkning till knappt 20 grader och det gick att andas igen. Idag är det 25 grader, men det blåser, så det går an. Det svänger.


Pär åkte i söndax. Först till Tiveden och sedan vidare till Öland och han blir borta i 2 veckor.


Jag har promenerat idag, 25 minuter plus 30 minuter. Tur och retur apoteket i onödan för de hade datastopp och kunde inte ens expediera vanliga köp, än mindre receptuttag. Nåja, jag tog mig över promenadtröskeln i alla fall och det var ganska skönt, men jag är i usel form.


I söndax tog jag mig en titt på Mimmis operationssår, 1,5 vecka efter ingreppet och såg att det stack ut en bit blå sutur ur en glipa längst ned. Jag klippte av den och konstaterade att det var en liiiiiten glipa som inte hade läkt ihop som det övriga såret och jag rengjorde med sårtvätt. Igår frågade jag veterinären som rekommenderade mig att rengöra 2 gånger om dagen (som jag själv hade tänkt) och att undvika spån i buren, men det valde jag att strunta i. Jag håller koll på såret och så får Mimmi fortsätta att bo tillsammans med sina tantkompisar.


Jag är fortfarande stel i nacken efter fredagens attackvändning. Inte bra.


  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards