Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Ewa - 27 juni 2013 22:01

När jag vaknade kvar över 5 och kom på att Mimmi och jag skulle ut och åka med SL, så slog ångesten inte till. I stället kände jag ett lugn och en magkänsla som sa att det skulle gå bra. Och det gjorde det. Vi hade värsta flytet, Mimmi och jag. När vi kom till pendeltåget, så kom ett försenat tåg in, så vi slapp vänta och inte var det mycket folk heller. Klockan var knappt halv 7 vilket var i alla fall 1 timme innan den riktiga rusningen drog igång. Inga problem på t-banan heller och vi var framme hos veterinären i väääldigt god tid. Jag fick fylla i ett inskrivningsformulär där en av frågorna var om jag önskade att de passade på att klippa Mimmis klor medan hon ännu var sövd. Hehe. Jag svarade nej, men tänkte att om det hade varit Selma med sina urstarka bakben, så hade jag svarat ja. Hehehe. Sedan åkte jag hem och sov till 12.


Flytet fortsatte under eftermiddagen när 3 paket-sms trillade in med några minuters mellanrum: en ljudbok, apoteksgrejjer och en väska. Det innebar att jag skulle kunna hämta alla 3 i samband med att vi hämtade hem Mimmi. En av de sällsynta dagar när jag inte kände mig motarbetad av världen. Jag beställde en väska från Zalando. De få gånger jag har gått i affärer, så har jag aldrig hittat vad jag har varit ute efter, men jag har heller inte känt mig så engagerad tills jag upptäckte att den väska jag oftast använder har gått sönder i fästet vid axelremmen förmodligen pga att jag ofta har CD-spelaren som tynger. Jag letade på nätet och valde med, en för mig ovanlig och strategisk, omsorg och bestämde mig för en i äkta läder.

 


Vi hämtade Mimmi vid 18 och fick veta att hon var vaken, om än lite trött och att allt hade gått bra och stygnen kommer att försvinna av sig själva. Mimmi satt längst in i transportburen med rumpan utåt och visade tydligt vad hon tyckte om allt det här.     2 operationer på knappt ett år och hon verkar må prima - hon är en kämpe! Jag vågar inte påstå att hon är min   -gris för jag har fått för mig att det ordet för otur med sig, men hon är speciell för mig, det är hon. Hon får leva singelliv några dagar pga såret (som för övrigt är väldigt snyggt eftersom stygnen sitter på insidan, hur de nu gjorde det) och håller mig sällskap här på köksbordet.


.Min Mimmi

    

Elin och jag såg ett avsnitt av "Solsidan" som avslutas med "The final countdown". Den låten satte sig i huv'et. Sedan byttes den mot "Yellow submarine" som nämns (observera: nämns inte sjungs) i min ljudbok. En stund senare nynnar Elin på signaturmelodin till "Molly mus" och då fick jag lyssna på den i stället och den malde runt länge tills bilradion gav mig "Med trasiga skor" med Cornelis Wreswijk. Det är rena rama blandbandet i huv'et på mig och alla låtarna paraderar som i potpurri medan jag skriver om dem! Varför fastnar den sortens skräp?? Tänk om det hindrar riktig kunskap från att fastna?


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards