Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Ewa - 23 juni 2013 20:49

Jag tjatade mig till att få med mig Pär till veterinären för att slippa SL och vi fick en tid kvart över 12 idag. Knölen på Mimmis mage är en tumör (vilket jag misstänkte eftersom den är ganska hårt och hon inte får ont när jag klämmer på den), den är klart avgränsad, den bör tas bort och kommer att vara enkel att ta bort och det kommer att ske på torsdag. Vi fick träffa samma veterinär, CS, som Alice och jag träffade i slutet av november och han hade flottigt hår även den här gången, men han luktade inte vitlök (halleluja!) och han var bra idag med. Han såg i Mimmis journal att hon opererade bort en knöl för 11 månader sedan och lät lite förvånad över att den inte hade kommit tillbaka för det är tydligen vanligt. Han sa att vi hade jobbat bra (och syftade på det öppna såret som hon hade efter ingreppet) och att det inte är många som klarar det och jag minns vilket jäkla pyssel det var med saltlösning, sårsalva och byte av handdukar varje dag. Nu ska Mimmi alltså gå igenom en andra operation på knappt 1 år, men hon är i prima form och bara 2 år (på tisdag noga räknat), så det borde gå bra. Hon ska skrivas in hos veterinären på torsdag klockan 8 vilket innebär att hon och jag får gå hemifrån vid 6 och jag måste alltså stiga upp klockan 5 - med marsvinsbur på SL i den absolut värsta rusningstrafiken.....


Fördelarna som Djurkliniken Roslagstull har jämfört med Animalen:

* de är alltid trevliga

* de är alltid hjälpsamma och svarar på hur många frågor som helst

* de tycker verkligen om djur (jag vet inte om det är så himla självklart, faktiskt)

* de är proffsiga och har aldrig kommit med kommentarer i stil med "åh nej, ett marsvin, de som är så svåra och vi kan egentligen ingenting om dem"


Den enda nackdelen är att de finns på Valhallavägen och dit tar man sig inte på 5 minuter vare sig med bil eller kommunalt.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards