Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Ewa - 29 maj 2013 21:45

Du skall icke tänka ringa

om den som icke våga

gå ut till morgondagens

och andra dagars plåga.


Du skall blott söka minnas

som svar uppå en fråga,

att alla ej är vävda

av samma sega tåga.


 


Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."


  

Av Ewa - 29 maj 2013 21:27

Idag städade jag det sista rummet (på nedervåningen), vardagsrummet och det tog ca 6 timmar. Det var nog det minst slitiga rummet för det var övervägande dammtorkning. Det luktar rent och fräscht tack vare det skurade golvet och fönstret är så rent att det inte syns, men i övrigt är resultatet inte lika synligt som i badrummet och köket. Jag har flera smålådor där diverse hemlösa prylar huserar och där fanns det massor att rensa ut, så till den milda grad att jag nu har en låda som är helt tom. Jag älskar att rensa och att göra mig av med prylar och skräp, det får mig att känna mig lättare. Åtgärd numro 6 - check!


Ryggen tog inte speciellt mycket stryk den här gången, ingen känsla av att allt låser sig och foten klarade sig oxå, men förmodligen uppskattade inte allergiögonen allt damm. Jag vaknade med ett högeröga som var igenklibbat och lika rött som ett stoppljus och jag har ögondroppat och baddat flera gånger.


Inget mer spring hos sjukgymnasten och inga fler onsdagar i städandets tecken - vad ska jag göra med all tid? Jag tänker ta upp träningen nästa vecka, både promenader och styrketräningen och jag ska klämma in ryggövningarna oxå.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards