Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Ewa - 22 maj 2013 21:11

Sovrummet tog  femochenhalv timme, ungefär som badrummet. Städningen är inte lika synlig som i de tidigare rummen, men fönstret är putsat och så rent att det nästan är osynligt och garderobsdörrarna är inte längre smutsfläckade. Sängen har rena lakan och täcken och kuddar har vädrats i flera timmar. Det har varit mulet och bara 13 grader vilket innebär låga pollenhalter, så jag har inte bäddat in allergi i sängen. Jag tvättade madrassöverdraget och blev oglatt överraskad när jag upptäckte hur smutsigt det var under det, jag inbillade mig att det skulle skydda sängen från det, men det gick att få bort med dammsugaren. Vi har lådor under sängen för förvaring av diverse prylar och visst är det en smart lösning, men lådorna är en jäkla dammsamlare. Fy, vilka dammråttor som hade byggt bo under sängen!


Vi har en hylla på väggen ovanför sängen. Pär har sina olästa böcker där och de är numera så många att travarna ser farliga ut där de ringlar upp längs väggen. Jag har 12 porslinsänglar som vakar över mig på min halva av hyllan, men idag lindade jag in varje ängel i skyddande papper och lade allihop i en låda. Om det visar sig att hela tillvaron går käpprätt åt h-vete (mer än den redan har gjort) och jag får mardrömmar varje natt, så får jag väl ställa tillbaka dem. De är bara ena dammsamlare känns det som och det lediga hyllutrymmet fick Pärs böcker ta över. Nu är travarna lägre och mindre hotande. Nu har jag bara vardagrummet kvar och jag börjar bli riktigt skicklig på att få det rent och jag har blivit skadad oxå för när jag ser en film, så kan jag bara tänka på alla prylar som finns i ett rum som behöver dammtorkas och om möblerna står på ett sätt som gör det svårstädat för att inte tala om lampor och tavlor......


Den här sortens städning tar på krafterna och jag kommer att tänka efter både 1 och 2 gånger innan jag ger mig på det igen. Varje rum har tagit ungefär en normal arbetsdag i effektiv tid och jag tycker att jag förtjänar en belöning med stort B och inte bara en fisig Cola. Jag ska fundera på saken.


Jag har lite ont i ryggen, men den har inte låst sig. Det är foten och handleden som tog stryk av den här städningen.


Det är bara jag och fyrbeningarna hemma ikväll. Elin är hos pojkvännen och Pär har åkt till Gotska sandön med sin syster och hennes son.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards