Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Ewa - 16 maj 2013 21:26

2 x 25 minuters promenad för att tejpa foten för sjätte (?) gången. Jag fick lyssna på Rix FM medan behandlingen pågick. Först en massa pinsamt usel reklam, sedan 3 låtar och så en massa pinsamt usel reklam igen. En av de 3 låtarna var "Halo" med Beyoncé. Jag klarar fortfarande inte av att höra den låten och lyssnar inte frivilligt på den, men jag behövde bara höra de 2 första takterna för att känna igen den och så kom alla minnen och saknaden av Tösen tillbaka. Det är 4 år sedan nu, men det känns längre. Det är en dryg vecka sedan Humlan dog och Mimmi har hjärtesorg verkar det som. Ett tecken är att när jag ska städa buren, så hoppar hon inte ut själv, jag får lyfta ut henne.


En annan sorts sorg är att jag har lyssnat färdigt på den sista boken om kriminalinspektör Gunnar Barbarotti


I morgon har jag inga måsten. Ingen terapi, ingen tejpning, ingen burstädning, ingen dårstädning, ingen väckarklocka. Jag ska sova så länge jag bara kan!


Jag läste på DN.se om en modell som visar upp H&M:s kläder på FB. Det som är så uppseendeväckande är att hon inte är Size Zero. När jag tittar på bilderna, så ser jag en vanlig kvinnokropp, en frisk och rund kvinnokropp och inte alls överviktig, men hon räknas till plus-modellerna. Vi har den värld som vi själva har skapat, men jag tycker det är tragiskt. Det är riktigt otäckt att en kvinna som ser ut som en människa och inte som en vandrande pinne väcker så mycket uppmärksamhet.


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards