Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Ewa - 11 maj 2013 20:40

Klockan 9 igen. Kroppen har sovit färdigt, men jag är allt annat än utvilad. Vad är det för poäng med att gå upp på morgonen om man ändå är så trött att man måste sova på eftermiddagen? Det blir att jag slösar energi på att ignorera tröttheten, att knuffa den framför mig tills det inte går längre och jag måste ta en rupplur och så - vips - har 2 timmar av eftermiddagen försvunnit. Jag tar hellre bort 2 timmar av förmiddagen då jag ändå sällan mår prima. Om jag sover på dagen, så gör jag inte det i sängen utan i soffan. Jag vill lixom hålla isär de 2 vilomöblerna och de gånger jag tupplurar i sängen, då är det allvar, då mår jag dåligt och det gjorde jag idag. Tavelspiken satt kvar i ryggen och till lunch tog jag 1 Ipren och efter lunchen vägrade jag göra ryggträningen pga värken utan stängde in mig i sovrummet, satte i öronproppar och sov i nästan 2 timmar. Det behövdes! Jag gjorde inte ryggträningen nu på kvällen heller. Jag orkar inte!!!!


Har jag tagit mig vatten över huvudet med dessa dårstädningar eller var det bara det överjävliga slitet i köket? Hur hade jag mått om Elin inte hade gjort så mycket som hon gjorde? Det är tänkt att jag ska ta hallen på onsdag och den borde bli en baggis i jämförelse. Det skulle kännas så snopet om jag inte orkade med de 3 rummen som är kvar. Jäkligt snopet. Tillfredsställelsen har varit oväntat stor.


Det blev en tung och långsam promenad idag när jag hämtade mitt bokpaket hos Filmkedjan (25 minuter plus 30 minuter). Jag hade Håkan Nessers röst i lurarna och fördelen med ljudbok jämfört med musik är att jag var så fokuserad på att lyssna att jag inte tänkte på hur tungt det var. Musik gör att jag vill hålla uppe tempot, kanske gå i takt när det är möjligt och jag blir bara besviken när jag känner att jag inte orkar.


Jag är solokvist ikväll. Pär är ju på Öland och Elin sover hos sin pojkvän, Robin. Elin träffade honom på ett gammalt hederligt sätt då han helt enkelt raggade upp henne en lördagskväll då hon var ute och svängde sina lurviga. Han är svensk, vuxen, har flyttat hemifrån, har ett arbete och går inte i ledbanden av någon religiös inriktning. Han e ok!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards