Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Ewa - 8 maj 2013 21:32

Det tog sjuochenhalv timme att städa och om Elin inte hade hjälpt mig så mycket som hon gjorde, så hade jag haft bra mycket mer än bara lådorna kvar som jag är tvingad att lämna till imorgon. Herreminje, vilket satans slit, men nu har jag ett så pass rent kök att jag känner mig nöjd, tillfredsställd. Hyllor och skåp är rensade och rengjorda och jag har ålat runt på golvet och torkat lister och mer än hälften av kryddburkarna är väck pga utgånget datum, endel som gått hädan så tidigt som 2009. Köksmattan låg ute på balkongen hela dagen och brist på möjligheter att piska den gjorde att jag fick nöja mig med att dammsuga båda sidorna och när vi lade tillbaka den, så vände vi den finare, mindre fläckade och marsvinsgnagda sidan upp. Man får inte va' dum!


Efter badrumsstädningen, så gjorde jag det längre ryggträningsprogrammet och jag tror att det hjälpte eftersom jag inte hade ont eller var stel dagen efter, men idag klarade jag inte det. Det gjorde ont och när det gör ont ska man låta bli. Jag har så in i h-vete ont i ryggen, i musklerna att jag nästan tappar andan! De knyter sig i protest, så fort jag rör mig och allt bara låser sig, de krampar. Jag har tagit en dubbeldos för 2 timmar sedan, men det vete 17 om den hade någon effekt. Det kommer att bli ljuvligt att få lägga sig raklång i sängen, slappna av i hela kroppen och sova. De 2 senaste nätterna har varit dåliga och jag har inte fått ligga ifred och snarka utan att Pär har knuffat på mig. Idag åkte han till Öland och nu kanske både han och jag får sova ordentligt några nätter.


Samma belöning som förra veckan: en Cola.



Idag kom ett brev med ett datum för min koloskpi, men den kommer jag att lämna återbud till. Näver gånna häppen!


  



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards