Alla inlägg den 18 april 2013

Av Ewa - 18 april 2013 21:03

Idag blev det en promenad på 2 x 25 minuter eftersom jag skulle till sjukgymnasten, EB. Det blev styrketräning i deras lilla gym, övningar för ryggmusklerna och 1 övning för benen. Den för benen gjorde att jag fick ont i knäna på eftermiddagen och det ska jag komma ihåg att meddela henne nästa gång. Jag fick ännu en övning att göra hemma, en core-övning för nedre magen som är bra för de nedre ryggmusklerna. Den är svår och det kommer att dröja innan jag har kommit underfund med den.


I gymmet handlade det om att jag skulle prova på övningarna några gånger, inte arbeta mig svettig, men det räckte för att hela ryggen nu känns mörbultad. Jag behöver verkligen träna upp baksidan! EB sa ingenting om hur ofta det är tänkt att jag ska träna där, men luften gick ur mig lite för jag har verkligen inte lust att hålla på med det. Ge mig listor med övningar som jag kan göra hemma för disciplinen och motivationen är det inget fel på, men att träna bland folk igen och med maskiner....... Blä! Det var en av anledningarna till att jag slutade på SATS.


När jag sa att jag inte tycker att det egentligen finns någon träning som är tråkig annat än motionscykel, så verkade hon inte tro mig. Kanske för att jag inte har en atletisk kropp? Jag har alltid gillat motion, ända sedan gymnastiken i lågstadiet och jag har alltid varit intresserad av vilka muskler som tränas med den eller den övningen. Det är långtifrån främmande för mig och bara jag får en övning förklarad för mig och varför den ska göras på ett visst sätt, så behöver jag inte fråga flera gånger. Dagens core-övning tillhör den riktigt knepiga sorten, för mig, men jag ger inte upp så lätt!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards