Alla inlägg den 12 april 2013

Av Ewa - 12 april 2013 21:27

Margaret Thatcher har dött. Få politiker har satt så'na avtryck i historien, än mindre kvinnliga politiker. Hon var hård, på gränsen till känslokall och jag har ingenting till övers för hennes politik, men hon valdes till premiärminister i en demokrati, så det var majoriteten av britterna som ville ha henne som ledare i flera år. Precis som majoriteten av svenskarna har valt Reinfeldt & Co. Ta det i beaktande för om man är så hatisk mot henne, så borde man vara detsamma mot väljarna. Jag har sett filmen "Järnladyn" där Meryl Streep gör rollen som Margaret Thatcher och faktum är att hon var en människa. Hon var stark och hon var rackarns tuff i den mansdominerade värld som politiken utgör. Hon ledde en demokrati, hon var ingen diktator som mördade folk i mängder eller hindrade åsiktsfriheten. Hon var en människa som dessutom inte var frisk mot slutet och hon förtjänar respekt. Det har förekommit mycket smaklöst i samband med hennes död i samma stil som när Palme dog. Varken hon eller Palme förtjänar att folk firar deras frånfälle. Usch!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards