Alla inlägg den 11 april 2013

Av Ewa - 11 april 2013 21:29

När jag kom in i badrummet i morse och tittade i spegeln, så möttes jag av två röda ögon. Vad? Sedan slog det mig att det nog är den mindre mysiga allergisäsongen som har dragit igång, så jag lade till en Cetirizin till dagens övriga medicindos. Eftersom den hade effekt, så är det väl så att pollenhalterna stiger.


För knappt 6 år sedan hade jag ett riktigt otrevligt möte med en oerhört opsykologisk dietist. När jag läser det inlägget nu, så önskar jag att jag hade varit tuff nog att säga ifrån! Jag minns henne som otrevlig, men hon var ju otäck för tusan! Jag träffade denna otäcka människa idag och det var jag lite förberedd på för när jag bokade tid hos en sjukgymnast och fick namnet, EB, så ringde det några klockor längst bak i skallen för det namnet var bekant på ett illavarslande vis. Kan jag verkligen ha så'n rackarns otur att hon är sjukgymnast oxå? Tänk om hon kommer ihåg mig och jag som fortfarande inte har gått ned i vikt utan snarare upp...... Visst fasen var det hon! Isch!! Handslag som en lealös fisk. "Har inte vi träffats förr?" frågade hon. "Nej" svarade jag. Jag får erkänna att hon är bättre som sjukgymnast än som dietist. Att ha ont i kroppen är inte lika personligt eller känsligt som att vilja ha hjälp med övervikten. Armbågarna, ryggen och fötterna - jag tog upp rubbet och hon gick igenom rubbet. Hon är fortfarande jobbig att lyssna på (gapig) och hon har inte riktigt tålamod att lyssna utan vill komma med lösningarna fort, fort. En krämpa i taget och jag börjar med ryggen. Hon klämde, kände, böjde och tänjde och jag fick elmassage i ca 15 minuter. Det var skönt! Jag fick ryggövningar som jag ska göra 3 gånger om dagen och till min förvåning, så är det den övre delen av ryggen som är stel och som behöver sträckas ut för att lasta av den nedre delen. Jag har faktiskt gjort övningarna 2 gånger idag. Armbågarna: jag har för tunga hantlar, så jag ska dra ned på vikterna och öka antalet repitioner i stället och så ska jag naturligtvis stretcha. Fötterna: ännu en farhåga besannades för det är hälsporre i höger fot. Det som är extra surt är att jag har dragit på mig det sedan jag slutade med MBT-skorna och började använda vanliga skor som inte är tillräckligt dämpade i sulan. Satan och hans moster!!! Det här är svårbehandlat och EB kommer att använda sig av ultraljud och tejpning. Tejpningsbehandlingen sträcker sig över 3 veckor och, om jag inte minns fel, så ska foten tejpas om var 3:e dag. Jippii. Det blir ett spring hos vc som heter duga. Antalet promenader måste dras ned ordentligt och jag bör inte "gå mer än vad som är nödvändigt". Förbannat!!! Jag ska tillbaka om en vecka, men jag vet inte om det blir endast ryggbehandling eller om även tejpningen ska göras. Åtgärd numro 4 - check!


Jag lyssnar på "Hobbiten" av JRR Tolkien. Pär köpte den tillsammans med trilogin om härkarringen (som jag är måttligt intresserad av) och det är Jan Waldekrantz som läser och han gör det sååååå bra! Förutom att "Hobbiten" är en fantastisk berättelse med en lika avundsvärd fantasi som hos "Harry Potter", så är den ju rolig oxå.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards