Alla inlägg den 8 april 2013

Av Ewa - 8 april 2013 12:08

Promenad tur & retur apoteket blev sammanlagt 50 minuter. Snöbyar med virvlande lappvantar och knappt 2 plusgrader. Mysse på!


Mina fina vinterkängor är troligen boven i dramat med mina onda fötter. Efter gårdagens promenad fick jag vansinnigt ont i hela högra nederbenet förutom i fötterna. På kvällen, så gav jag med mig och tog faktiskt kombon Alvedon-Ipren mot värken. Jag börjar tro att det är en hälsporre på g i höger fot och det är det som gör att jag misstänker vinterkängorna och att de har alldeles för dålig dämpning i sulorna, särskilt i hälen.

Det var nödvändigt att gå till apoteket just idag och jag grunnade på vilka skor jag skulle ta för att inte förvärra den eventuella hälsporren. Ping! Mina MBT-kängor låg ju i garderoben och är det några skor som har dämning i sulorna, så är det dem. Ooooo, det var som att gå på bomull! Stadigt och mjukt och när jag hade kommit halvvägs, så kände jag hur helt andra muskler aktiverades jämfört med när jag går i vanliga skor. Jag blev rejält trött i benen.


I senaste numret av LCHF-magasinet läste jag att ett tillskott av magnesium kan hjälpa till att hålla kolesterolvärdet i schack. Det är värt ett försök, så jag köpte en burk på apoteket.


Startvikt: 102,2 kg.     Fy, vilka vidriga siffror!!! Jag skäms, så jag vill sjunka genom jorden! Idag börjar jag med Weight Loss-pillerna. 1 tablett 20 minuter före frukost och 1 tablett 20 minuter före middagen. Förutom att gå ned i vikt, så hoppas jag verkligen att hungerkänslorna dämpas. Igår hade jag en riktigt dålig hungerdag. Åtgärd numro 5 - check!


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards