Alla inlägg den 6 april 2013

Av Ewa - 6 april 2013 17:03

"Snorkfröken och poeten" är titeln på sommarens mugg och skål från Muminmuggar och det fick bli min belöning för den onödiga oron för den koloskopi som inte kommer att bli av och för de 2 obehagliga undersökningar som jag utsatte mig för.


    

Av Ewa - 6 april 2013 16:40

Elin och Pär är på middag hos svärisarna tillsammans med resten av Vårat Gäng.

En överväldigande känsla av värdelöshet gjorde att jag inte följde med.

Att känna sig värdelös är en del i depressionen, men jag har aldrig känt det så tydligt som den här gången.

Jag ville inte följa med och fortfarande inte ha gått ned i vikt.

Jag orkar inte försöka hänga med i samtalen utan att kunna bidra med något vettigt eller insiktsfullt.

Jag känner mig dum i huv'et helt enkelt.

Jag är för sjuk för att arbeta och därmed försvinner ännu ett samtalsämne.

Jag har inget att bidra med sällskapsmässigt.

Pär sa att svärisarna blev väldigt ledsna när de hörde att jag inte skulle komma för de vill träffa mig.

Varför?

Jag har svårt att stå ut med mig själv nu för tiden och jag tänker inte utsätta andra för min pessimism, hopplöshet och negativitet som ligger som ett surt, gulgrönt moln omkring mig.

Jag är så känslomässigt avtrubbad att jag är likgiltig för i stort sett allt.

I alla fall när det har med människor att göra.


Jag behöver verkligen någon att prata med!


  

Av Ewa - 6 april 2013 16:30

Samma rubrik som det förra inlägget har, men det är ett annat inlägg. De senaste gångerna jag har städat har jag inte känt mig tillfredsställd efteråt och nu har jag kommit på varför. Det känns aldrig riktigt rent. Varje rum (i alla fall på nedervåningen) behöver rengöras från golv till tak. Bokstavligen.


Åtgärd numro 6 blir sålunda att ta ett rum i taget, kanske ett i veckan och skrubba, skrubba, skrubba. Allt från att skura golv till att torka väggar och lister, städa ur skåp och lådor, putsa fönster - rubbet. Det kommer att ingå i mitt åtgärdsprogram eftersom jag känner att jag behöver det för att........rensa ur mitt liv. Symboliskt.


Pär och jag funderar mycket på att göra om sovrummet och köket. Måla, tapetsera, nya garderober. Vi har ändå bott här i snart 14 år. Det är ett helt annat kapitel.


  

Av Ewa - 6 april 2013 16:28

Jag har städat idag i 2,5 timme plus 1 timme. Jag envisas med att räkna städningen som träning i alla fall så länge som jag har så här mycket kroppshydda att släpa runt.


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards