Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Ewa - 25 mars 2013 21:48

Idag kom svaret på cellprovtagningen och det var negativt dvs. allt såg normalt ut. Jag kommer att bli kallad igen om 3-5 år.


Åtgärd numro 1 - check!


Halv-fridens.    

Av Ewa - 25 mars 2013 21:20

Pär har arbetat och kom hem vid 16.

Elin har arbetat och kom hem vid 17.

Jag vet inte vad klockan var när Elin stack in huv'et och sa hejdå, men det var tidigt och hennes avfärd innebar att jag var ensam.

ENSAM.

Jag fick vara ensam i 7-8 timmar och jag var i himlen!

Tystnad.

Det var knappt att jag pratade med marsvinen ens.

Elin sover redan och Pär har precis lagt sig, så nu får jag ytterligare 2,5 timme för mig själv.


Jag köpte en CD-bok från AdLibris, "Marionetternas döttrar". När köpte jag en ljudbok senast? Jag gillar verkligen Maria Hernestam även om den här boken inte är hennes bästa och jag gillar verkligen Anna-Maria Käll som uppläsare. När lyssnade jag på en bok senast? När jag satte lurarna i öronen och uppläsningen startade, så hamnade jag i himlen. Raka spåret. Jag hade inte en aning om att jag hade saknat det så mycket! En möjlighet att stänga ute omvärlden, att avskärma mig, att slippa undan. Det går mycket lättare att diska med en bok i öronen!


I lördags hämtade jag min senaste bokbeställning där jag utnyttjade presentkortet från svärisarna. Förutom ljudboken var det 8 pocket (*) och jag behövde bara betala 97 pix. Makalöst-bra-köp-endorfiner. Det var som att komma till himlen det med. Tyvärr, var den första boken jag läste en nitlott och jag har förpassat den, ej färdigläst, till lådan som Myrorna så småningom kommer att få. När jag gjorde beställningen, så valde jag noggrant från min önskelista just för att slippa nitlotter, men jag börjar misstänka att jag är för kräsen. Det är samma sak med filmer och serier: det krävs verkligen något långt utöver det vanliga för att jag ska bli tillfredsställd och allt oftare hittar jag den tillfredsställelsen i verklighetsbaserade eller historiska skildringar. Det har varit för många nitlotter de senaste månaderna och nu tappar jag nästan lusten att börja på en ny bok.


Halv-fridens.   


PS. Jag hade fel när jag skrev att Ester är vår första 5-åring för förra året blev Lillan hela 6 år.


(*)  Trogen hustru sökes

      Little Bee

      Caipirinha med döden

      Karin Månsdotter - hans majestäts nådiga frilla

      Till offer åt Molok

      Månens anförvant

      Hjärteblad

      Agaat


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards