Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Ewa - 22 februari 2013 22:58

Enligt en artikel på DN.se, så är skillnaden mellan de som nekades permanent ersättning från FK under 2010 och de som nekades permanent ersättning i slutet av 2012 hela 31 procentenheter. En väldigt stor skillnad och jag är väldigt undrande till varför förändringen skedde just då. Ingeborg Watz Forslund tror att det beror på att den tidsbegränsade sjukersättningen försvann och att de som skulle ha beviljats den ersättningen i stället få permanent ersättning. Det har inte ändrats i några regler annat än att handläggarna har fått en ny vägledning som ger möjlighet till generösare tolkningar och därmed beslut. Jag trodde att det var FK:s läkare som beslutade om någon var alltför sjuk för att arbeta. Vad ska man tro? Om verkligen inga regler har ändrats, så vill jag tolka det som att alla skriverier om alla sjuka som har hamnat i kläm och i misär, både ekonomisk och hälsomässig, faktiskt har haft effekt. Kan det vara så att Medmänskligheten har börjat arbeta hos FK tillsammans med Civilkurage och Ryggrad? Jag fick min ansökan om permanent sjukersättning beviljad för 1 år sedan och nu håller jag verkligen tummarna för Margus vänninna A-L att hon oxå får sin ansökan beviljad!


Johan Olofsson har lämnat följande kommentar till artikeln:

"Den raljanta tonen från kommentatorerna här skulle nog fastna i halsen om de själva bleve drabbade. Tror jag, som knappast borde kunna bli placerad på vänsterkanten - om man inte ser världen från VÄLDIGT långt ut på högerkanten. Senast igår talade jag med en bekant, som blivit sjuk mitt i livet och bland annat fått ge upp sitt engagemang som moderat politiker. Hon är massivt desillusionerad. I flera år ville hon hoppas att det var vänsterns fel, men efter drygt sex år går det ej längre." 


En moderat politiker som fått smaka sin egen medicin. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen! Jag har ofta undrat om högermänniskor, både politiker och väljare aldrig blir sjuka eller behöver sjukskrivas.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 22 februari 2013 22:53

Det blev styrketräning med en viss förenkling. De 2,5-hantlarna som jag har använt till axelövningen lade jag undan och nu använder jag bara 4,5-kiloshantlarna. 2 kg extra. Behöver jag tala om att det blev betydligt färre repetitioner? Det blev inget bra pass. Jag var okoncentrerad och det var tung och tråkigt.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards