Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Ewa - 18 februari 2013 21:53

Promenadbandet eller frisk luft? Den frågan ställde jag till mig själv medan jag gick igenom morgonrutinerna. Det kändes motigt att ta på alla kläder för att gå ut, men jag har inga bra skor för promenadbandet. Plötsligt kikade solen fram och då blev det lättare att bestämma sig - frisk luft, så klart! 75 minuter i varierande tempo och det var väl ganska skönt. Jag höll mig mest ute i vägbanan för jag tycker inte att jag ska behöva finna mig att slira runt på de oplogade och osandade trottoarerna. Fy tusan, vad trött jag blev efteråt och jag har haft ont i hela kroppen och känt mig mörbultad hela eftermiddagen. Det sitter förmodligen något litet fult virus kvar i kroppen som förmodligen kräver något påminnande en exorcism för att försvinna.


Detta är ett förkylningsvirus.

Inte särskilt ful, tycker jag.

 

Pär hänger ut nötpåsar och talgbollar samt öser i fågelfrön i ett fågelhus och det har han roat sig med i några år nu. Har man väl börjat, så måste man fortsätta. Han gillar fåglar mer än vad jag gör som föredrar fyrbeningar med päls. Vi kallar matstället för Restaurang Flax. För några veckor sedan dök det upp en sparvhök och vi bara gapade. En rovfågel bland alla talgoxar och koltrastar. Idag såg jag den igen när den satt på marken och slet i något. Efter en stund såg jag svarta dun som flög omkring och insåg att sparvhöken åt lunch. Den hade fångat en koltrast, förmodligen. Den satt och åt en av våra gäster!! Restaurangen är vegetarisk och då är det heller inte tillåtet att flyga in och norpa någon som sitter och äter i godan ro. "Din jävel!!" skrek jag rakt ut och så plötsligt att marsvinen slog huv'ena i burtaket. Jag pallar inte med naturens egna, tuffa villkor och vände mig bort. 10 minuter senare var sparvhöken borta och hade tagit lunchen med sig ("En koltrast att ta med, tack!). Kvar på marken låg svarta dun.


Pär lyckades nästan fånga sparvhöken på

bild när den dök upp här första gången.

  


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards