Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Ewa - 15 februari 2013 21:10

Paket-hämtar-promenad som inte var i närheten av gravens rand eller gav mig en känsla av Dantes innersta krets. Där det var barmark, så fick jag till och med upp tempot ordentligt. Jag har hållit mig i upprätt läge hela eftermiddagen jämfört med gårdagens soffande. Det känns som om det går åt rätt håll!


Kaniner har fri vilja och kör inte på enbart instinkt. De är smarta oxå. I alla fall är Selma det. Elin och jag klippte Selmas klor idag. Elin lade fram en handduk (som vi lägger över Selmas ögon) och klosaxen utan att det hände så mycket, men när jag tog fram mina gamla handskar och lade dem på golvet, så sniffade hon på dem och sedan drämde hon baktassen i golvet så att det bara dånade och drog iväg till Kaningrottan (inne bakom skohyllan). När hon drämmer till med baktassen, så betyder det att hon inte gillar vad som är på g och det kan även vara mikron eller dammsugaren.


I förmiddags hade jag det fantastiska nöjet att iaktta 4 ekorrar i vår hassel. Jag tittade ut och upptäckte att Kurre satt ovanpå fågelmathuset och petade i sig frön. Det var länge sedan jag såg honom! Så ser jag plötsligt 2 ekorrar till som kommer hoppande mellan grenarna och närmar sig Kurre. Det såg ut som om de smög på honom och jag fick en klump i magen vid tanken på att behöva bevittna ekorr-mobbing...... Det hände inget så'nt och Kurre satt kvar. Något rörde sig högt uppe i granen bredvid. En fjärde ekorre! 2 av nykomlingarna hade tydlig grå vinterpäls medan Kurres såg brunare ut. Jag undrar oxå om inte en av dem var en unge för den var så spetig och smal. Kurre flyttade ned på marken och fortsatte äta av de nötter som ramlat ned från den nötpåse som förmodligen någon större fågel hade lyckats ha sönder. De andra ekorrarna for fram och tillbaka, upp och ned längs stammarna och med dödsföraktande hopp mellan grenarna. Jag stod kvar vid fönstret i kanske en kvart och sedan försvann de 3 okända i fjärran medan Kurre satt kvar med ett par koltrastar, en talgoxe och några gråsparvar som sällskap.


En gammal bild och det borde vara Kurres farfar, eller?

De är förvillande lika varandra.

  


Var människan lika dum i huv'et för 100 år sedan som hon är nu? Jag läste om en kvinna i Nya Zeeland som påstås ha dött till följd av överkonsumtion av Coca-Cola. Koffeinmängden var det dubbla av vad som räknas som ett gränsvärde och sockermängden var 11 gånger högre. "Kvinnan hade med tiden blivit beroende av Coca-Cola, enligt hennes anhöriga. Om hon inte drack sin favoritdryck fick hon abstinens. Hon blev galen om [läskedrycken] tog slut. Hon fick skakningar, abstinens, blev arg, på helspänn och retlig, berättade en anhörig för rättsläkaren." Om man missbrukar något vare sig det är kaffe, socker eller alkohol och sedan slutar, så drabbas man av abstinens. Det är övergående! Om hon hade fått stöd och hjälp att ta sig igenom det, så hade hon förmodligen levt nu. Rättsläkaren kan inte bekräfta att det har med läsken att göra. Varför gör kvinnans anhöriga en rättssak av det här över huvud taget? Ta bort möjligheten att kunna stämma till höger och vänster. Idioti!



Fridens.     

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards